The Last days in paradise - Reisverslag uit Bombay, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu The Last days in paradise - Reisverslag uit Bombay, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu

The Last days in paradise

Door: coffeehippie

Blijf op de hoogte en volg Dion

26 Maart 2011 | India, Bombay

Dames en heren. Als eerste wil ik mij graag even verontschuldigen over de kwaliteit van het blog sinds ik in Goa ben. Ik heb hier geen reet uitgevoerd en daarom is het niet zo spannend om te lezen! Mijn welgemeende excuses hiervoor. =)


dag 40 (Arambol - Goa) Blisters and beachparties

Als ik in de vroege ochtendkrieken ontwaak, voel ik een verlangen dat ik in India nog niet gevoeld heb. Ik had zin om te sporten!! Dus ik trek mijn zwembroek aan besluit in de branding op mijn blote voeten hard te gaan lopen! Na een half uur rennen draai ik om, met de odige hoeveelheid blaren onder mijn voeten. Terug in het Guesthouse maak ik de kamer schoon en Was ik mijn kleren. Moet ook gebeuren he! (ik hoop dat mam dit niet leest ;)) Ik boek een busticket naar Mumbai en vermaak me de rest van de middag met mintlassi's en mijn boek. 's Avonds kom ik toevallig weer dezelfde groep als gister tegen en ik besluit lekker wat met ze te eten. Na het eten gaan we richting het strand op zoek naar een party, maar die blijkt niet te vinden te zijn... De rest gaat richting hun hutjes, maar ik kom nog langs een luide strandkeet. Ik dacht, what the hell, ik ga gewoon naar binnen! Ik heb nog 21 uurtjes gedanst tussen de hippies en ben toen naar bed gegaan. Toch nog en leuke dag!

Dag 41 (Arambol - Goa) Holy Holi and beach hippies

Rond 10 uur in de morgen wordt ik geconfronteerd met het geluid van de wekker. Vandaag is het Holi(Hindu festival) Ik ontbijt samen met een Rus, die mager Engels spreekt, maar alsnog veel beter als de meeste russen! We praten wat over India, Rusland en NEderland terwijl we onze chai slurpen en onze omeletten wegwerken. Na het ontbijt ga ik op pad naar het lucky lake, dat in het noorden van Arambul ligt. Ik loop er heen en ik word ondertussen belaagd door een Indier, die een enorme hoeveelheid roze poeder over me heen kiepert. JA die kleren kan ik dus weggooien! Na 20x met ander poeder bedekt te zijn en 3x op de foto gezet te zijn bereik ik het meer. Het meer is zeer klein en er is niets speciaals aan!! Achja, wat maakt het ook uit! Terug in het guesthouse douche ik al het poeder eraf en doe ik rustig aan. Ik eet aan het strand en loop richting lichtpuntjes in de verte. Mensen waren aan het dansen, met vuur an het jongleren en lekker aan het jammen! Topavond!

Dag 42 (Goa - Mumbai) Bye Bye Goa

Na een wat magere nacht sta ik betijds op om m'n spullen in te pakken. Vandaag ga ik verkassen richting Mumbai! Ik check uit en neem vandaag een Frans ontbijtje. Na mijn ontbijt boek ik een vliegticket van Mumbai naar Udaipur, omdat de trein niet beschikbaar was. Ik shop nog wat voor ik wegga en daqn pak ik de bus naar MApusa. Na 1,5uur kom ik aan in MApusa en moet ik nog even wachten op de sleeperbus. Ik praat met een Israelische dude en eet wat ijs om de tijd te doden. Voor de verandering is de bus op tijd en ik stap in. Ik kom naast en Ameriaan te liggen met wie ik een tof gesprek heb. De ruimte is niet riant, maarja, Ruim genoeg. Ik slaap die nacht niet fantastisch.

Dag 43 (Mumbai) Missed flights and Taxiscams

Volgens het reisbureau zou mijn bus om 8 uur in Mumbai aan moeten komen. De bus kwam echter pas om hal 11 aan. Mijn vlucht ging om 11:35. Ik haast nog naar een Riksja die me naar het Station brengt, maar het kwaad is al geschied, ik heb mijn vlucht gemist. Ik betaal 1500Rs. om mijn vlucht om te boeken en wacht sprartaans op het vliegveld. Na in slaap te gevallen te zijn op mijn backpack, word ik wakker gemaakt door een Indier. Hij wil me naar een goedkoop guesthouse brengen. Ik was al aardig moe en flink chagrijnig, dus ik trapte in de val. In de taxi wil hij me 450 Rs. Voor de taxi laten betalen en 600 voor het Guesthouse. Maar dit wwas niet wat hij me eerst verteld had. Ik werd nu erg kwaad. Ik zei de man dat ik per direct terug wou naar het vliegveld en dat ik geen 450 rs. ging betalen. Gelukkig deed hij wat ik vroeg. Ik was bereid om 200Rs. Voor de taxi te betalen naar het guesthouse. Op de terugweg zei de man, je krijgt je 200Rs. Terug als je een kijkje neemt in mijn shop, dus ik dacht, ja ik koop toch niets:P Mooi verdient. NA 10 minuten in de shop loop ik zonder iets gekocht te hebben naar buiten. In de taxi wil hij de 200Rs. terug omdat hij geen commissie had gehad. Maar dit was niet mijn probleem. Uiteindelijk geef ik hem 100Rs. voor de moeite, maar voor mij was dit een overwinning! Ik had me niet in laten pakken door die gladde Indier, YES!! Omdat ik pas de 23ste de terminal in mag, besluit ik gewoon spartaans voor de terminal te wachten tot 0:01. Zo gezegd, zo gedaan...

Dit was hem weer voor deze keer, mijn volgende verhaal zal spoedig volgen!

  • 26 Maart 2011 - 11:20

    Romar:

    sorry heb eerste alinea gelezen... wut 21 uurtjes gedanst:P waarschijnlijk 1-2 uur ofzo?:P

  • 26 Maart 2011 - 11:24

    Romar:

    en dude! wat een avontuur op dat vliegveld, kut van die 1500Rs, mooi strand trouwens, succes met de rest van je trip^^

  • 26 Maart 2011 - 11:34

    Vincent:

    Wow over oplichters gesproken :P
    Haha 21 uurtjes? Netjes hoor XD

    Goed bezig dude :)

    Maak er iets leuks van :D :D
    Je verhalen blijven leuk i.i.g. ^^

    Cheers!

  • 26 Maart 2011 - 19:05

    Ben:

    Iedere keer weer heel leuk om je belevenissen te lezen hoor....Goed dat je je daar niet zomaar in de maling laat nemen! Veel plezier in Mumbai, benieuwd wat je daar weer mee gaat maken.

  • 27 Maart 2011 - 18:36

    Mam:

    hey Dion, goed van je dat je je niet in de maling laat nemen door die Indier!!!
    Enne, wat lees ik nu< kleding wassen, hoort er ook bij!!! Ben benieuwd hoe je daar straks thuis weer over denkt!!! Dagelijks wassen of soms wassen Hahahaha!!!!

    Kussiexxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 28 Maart 2011 - 07:38

    Pap:

    Jammer dat je je vlucht gemist hebt en zielig dat die taxichauffeur daarvoor moest bloeden. Nee hoor! Goed gedaan. Ik bel je van de week!
    xx Pap

  • 28 Maart 2011 - 17:37

    Quinda:

    Thanks voor je leuke kaartje! helemaal top!! ik dacht ook wejoooh 21 uur gedanst hihi snel naar je volgende blog!!--->

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 23060

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 08 Februari 2015

Culi Cali

08 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Incredible India

Landen bezocht: