Vicious volenteering and mighty mountains - Reisverslag uit Dharamsala, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu Vicious volenteering and mighty mountains - Reisverslag uit Dharamsala, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu

Vicious volenteering and mighty mountains

Door: coffeehippie

Blijf op de hoogte en volg Dion

06 Mei 2011 | India, Dharamsala

Dag 72 (Bhagsu) Dreadfull days!

Yes, mooi weer vandaag. HEt zonnetje schijnt volop en mijn douche is warm. Ik heb een heerlijke yogales en een lekker ontbijt. Ik ga richting Diana, want vandaag gaat het gebeuren; Dreads! Na een goede 3,5 uur van harentrekken en kleine traantjes in de ooghoeken, zitten ze er in. Een stel dunne springerige sprietjes die alle kanten opstaan! Mijn hoofdhuid is het nog niet eens met wat ik gedaan heb, maar als het goed is zou ik in de loop der tijd beloond moeten worden. Ik vind ze toch erg tof =) In de middag chill ik nog wat met Diana(andere) en Rudy. Ook kijk ik nog even bij een optreden met digeridoo in bhagsu. Rond 23:00 word mijn eten vandaag geserveerd.... Het duurt even voordat ik in slaap val, maar ik slaap heerlijk vannacht.

Dag 73 (Bhagsu) Fullpower fundraising

Ook deze morgen weer lekker yoga. NA mijn ontbijtje kleed ik me om en maak ik me klaar om naar Mcleod te gaan vandaag. Onderweg kom ik een aantal moantaincleaners tegen die me vragen of ik wil helpen met het verkopen van tickets voor de fundraiser pary van vanavond. We staan op een druk kruispunt in Mcleod en trekken de aandacht op onze eigen manier. Sean speelt gitaar om de aandacht van mensen te trekken. Ik kies er voor om mijn railcateringskills te gebruiken. Ik stap naar de mensen toe met een grote glimlach en vraag hoe hun avond eruit ziet... succes verzekert. Rond 3 uur slaat het weer om en begint het te regenen. We maken dat we wegkomen en gaan richting Bhagsu. Daar chill ik nog even met Sean en verkoop ik nog wat ticktets. We eten met een groep mensen een lekker maaltje en maken ons klaar voor de party. De party begint rustig, maar de energie van het feestje stijgt al snel. We party'en met z'n allen door tot 1 uur en ik loop terug met Diana(andere). Een heerlijke dag =)

Dag 74 ( Bhagsu) World Earth Day!!

7:30; de wekker!! Na 2 uur in de knoop gelegen te hebben, neem ik een lekker ontbijtje. Daarn sleep ik mezelf de heuvel van bhagsu op om daar wat cleaning te doen, helaas niemand te vinden daar. Ik kom een ander lid van de mountaincleaners tegen en besluit met hem mee te gaan richting de school in Bhagsu. Ik help met het uitsluiten van een geluids installatie en zorg ervoor dat de beamer het doet. Ook deel ik eten uit aan de kids en leren we ze een beetje over recyclen. Als we klaar zijn, ga ik met Diana (andere) en Lulu naar Mcleod. We wisselen mijn boek om en verwonderen ons over de posities in de kama sutra. Niet veel later is er een enviromental song contest. Sean deed hieraan mee dus we moesten wel even kijken. Er waren slechts twee deelnemers, maar dat maakt niet uit. Sean speelt de sterren van de hemel! Na het optreden spelen ze nog een documentaire "No Impact man" Erg interessant. Na de docu gaan we terug naar Bhagsu en eten we lekker momo's en chowmein. We kaarten nog wat en stellen onze levers bloot aan Old monk. Ik sliep uiteraard lekker. ;)

Dag 75 (Bhagsu) Fire on the mountain

Mijn laatste yogales van de serie. En wat heb ik gelachen. Ipv de touristen/reizigers die de lessen normaal vullen, was mijn gezelschap dit keer een groep vrouwen uit Oezbekistan. Ik heb nog nooit zo'n rare les gehad. Ze boerden, grinniken en klaagden zich een weg door de yogales heen... Maar de les zelf was eer erg leker. Na de les ontbijt ik kom ik Rudy tegen. Ik besluit met rusdy mee te gaan op een kleine hike. We lopen door mooie velden, klimmen over stenen en maken een vuurtje in een tempel. Na een flinke wandeling belonen we onszelf met een heerlijk stuk cake en een drankje. Terug in Bhagsu check ik het internet even kom ik Josh en Sabina tegen. We hangen samen lekker in een restaurant en besliuten daar lekker te blijven eten. Ik spendeer mijn avond met mijn boekje. Lekker lezen in bed.

Dag 76 ( Bhagsu) Nut roasts and Acro yoga

Vandaag is het zondag. Ik heb een dagje vrij van yoga. Vandaag ga ik op pad met Diana (andere). We gaan gezellig even wat shopping doen in Mcleod. We struinen dor Mcleod op zoek naar Singing Bowls, edelstenen en vele kadootjes voor andere mensen. Na een relatief grote hoeveelheid geld uitgegeven te hebben, gaan we terug naar bhagsu. We gaan zitten in het net nieuwe Tree of life restaurant. De nutroast was heerlijk. We blijven zitten bij de tree of life en en vermaken ons kostelijk met het kleuren van een kleurplaat. Why not =) Hierna ga ik met Sabina en Diana nog even langs MCleod. NA terugkomst doe ik met Diana en Sol wat Acroyoga, wat de eerste keer was. Erg nice. We sluiten de dag af met een lekkere pizza en eten bhagsu cake onder de sterren. Morgen gaat Diana richting Pune. Een nieuwe vriendin voor het leven.

Dag 77 (Triund) Moutaincleaning unleashed

Deze dag begint met een voorlopig einde. In de morgen zeg ik Diana gedag. Ik geef een dikke kus en knuffel. Daarna ga ik snel opweg voor een ontbijtje, want vandaag ga ik op pad met de moantaincleaners. De hike naar Triund duurt ongeveer 4 uur. Het is erg warm, dus ik zweet me kapot. Onderweg vullen we zakken met vuilnis dat langs de randen van het pad liggen. HEt is een wandeling met schitterende uitzichten. Als we aankomen in Triund beginnen we met het uitsorteren van het vuil en rusten we even lekker uit. We vulen de rest van de dag met genieten van het uitzich, trondlopen en het zingen van liedjes bij het kampvuur. Ook eet ik een van de lekkerste thali's die ik ooit heb gegeten. Niet speciaal qua ingredienten, maar zeer goed van smaak! Wouw, wat een schitterende dag.

Dag 78 ( Triund/Bhagsu) Back to Bhagsu

7:30 shit, de wekker! Hopen dat ik niemand anders heb wakker gemaakt!!! Na een lekker ontbijtje is het voor wat cleaning in Triund. Ik leef me helemaal uit op het afval en kom na 2,5 uur met 2 volle zakken terug. Ik beweeg mezelf als een human spider over de de stijle zijden van de berg, asend op afval. Ik kom als laatste terug. Na een zuurverdiende lunch hiken we terug naar Bhagsu. Nar beneden ging een stuk sneller dan naar boven. Sabine en ik lopen een beetje vooruit en houden het tempo er flink in. We hebben awesome gesprekken en besliuiten samen lekker wat te eten. We vinden een tentje waar je heerlijke quiche en taart kan eten. We beginnen met een stukje quiche en gaan daarna ook nog maar voor een stukje taart ;P Ik neem even rust in mijn kamer en 's avonds komen de mountaincleaners bij mekaar in Unity pizza voor een gezellig en lekker avondmaal. Rond 10 uur druipt iedereen uitgeput af naar bed.

Dag 79 ( Bhagsu)

Ik begin mijn dag vandaag lui. Ik lees zo'n 60 pagina's van mijn boek en ga daarna lekker naar yoga met de mountaincleaners. De yogales is Ashtanga, een totaal nieuwe invalshoek op yoga, maar wel nice. Na de les neem ik een English Breakfast (het is dan 2 uur geweest, dus dan kan mijn lichaam de bonen wel handelen!) en besluit ik nog wat te doen voor de moantaincleaners. Ik ga samen met freddy op pd om de Vuilniszakken schoon te maken voor de volgende hike. 's Avonds barbecue ik met Sabine, Josh, Sal, Sean en meer mensen. Lekker met kip en Paneer. En een beetje Old monk. Iets te veel Old monk. Ik waggel naar huis en val als een blok in slaap.

Dag 80 ( Bhagsu- Delhi) Bye Bye Bhagsu

Slik...Mijn laatste dag in Bhagsu. In de morgen pak ik mijn tas in en ga ik richting de taylor om mijn boogzakken op te halen, maar die zijn nog niet klaar. Dus ga ik op weg naar Diana voor het bijwerken van mjn dreads. Na 30 minuten zijn we klaar en ontbijt ik met Josh en Sabine. Ik haal mijn boogzakken op loop ik met mijn volle backpack en al richting Mcleod. Ik breng wat oude kleding weg naar een plek waar ze er iets nieuws van maken. Dan ga ik met Sabina mee naar haar massage course. Ik mag gewoon meedoen en ook een beetje ontvangen... erg nice. We eten nog wat en dan ga ik op pad naar het busstation. Met een dikke kus en knuffel neem ik afscheid en dan stap ik in de bus. Het slapen in de bus valt niet mee...

Dag 81 (Delhi) Goodbye India

Rond 6 uur komt de bus aan in Delhi. Als ik uitstap wordt ik zowel door de muggen als door de rikshaw drivers aangevallen. We nemen een taxi met z'n 5'en en gaan richting het treinstation. Ik loop richting het Shelton, maar deze is helaas nog niet open... Dus besluit ik wat rond te lopen en ontmoet ik paar verloren reizigers. Geen goed publiek. Ik besluit maar naar het treinstation terug te lopen, daar zijn toch wat meer mensen. Ik kom de reizigers van de taxi tegen in de lounge van het treinstation. We eten samen wat en praten nog wat. Rond een uur of 9 is het Shelton wel open en daar ga ik dan ook zitten. Ik lees mijn boek, maar na 10 minuten moet ik me overgeven aan mijn vermoeidheid en ik val in slaap op mijn boek. 10 minuten later val ik in slaap. De reizigers uit de taxi hebben een kamer in het shelton genomen waardoor ik mijn tas daar kon dumpen. We gaan nog even paharganj in voor wat shopping. Na een paar uur in de hitte rondgesjokt te hebben, ga ik terug naar het Shelton. Ik slaap 2 uurtjes en Dineer dan met Manuel uit de taxi. Na het eten komt Hemant nog even om me gedag te zeggen en hij brengt me ook richting het vliegveld. Ik neem afscheid en ga naar binnen. Op het vliegveld wacht ik een paar uur en ga dan het vliegtuig in.

Dag 82 (Delhi/Jordanie/Amsterdam)

De vlucht was niet zo prettig. Ik heb niet geslapen in het vliegtuig ondanks dat ik erg moe was. Na 2 films en een beetje kom ik aan in Jordanië. Uitgeput rol ik uit het vliegtuig en drink ik wat bij de starbucks. Ik probeer een werkende pay-phone te vinden, maar dit valt niet mee. Omdat ik een fout had gemaakt met het kijken op het ticket moest ik pa en ma even bereiken, zodat ze niet voor niets op schiphol zouden staan. Gelukkig kan ik de telefoon van een zakenman gebruiken. Tijdens de tweede vlucht zit ik naast een man uit Abcoude en is het eten echt niet lekker. Hier kan ik ,ondanks dat het vrij koud is, een paar keer slapen. Als ik land haal ik mijn tas op en zie ik mijn familie weer.... I'm home

  • 06 Mei 2011 - 08:59

    Vincent:

    familie & vrienden!! :P

    Dion epic verhalen :)
    Echt genoten van je titels en je grappige feitjes en dingen :) ik zie je vanmiddag als we naar Lierop gaan!
    Cheers :)

  • 09 Mei 2011 - 19:37

    Attilla:

    Hey Dion,

    Tot snel op een training!

    -- Attilla

  • 10 Mei 2011 - 19:29

    Mam:

    En toen stond je ineens weer voor me...
    Mijn jongen! Eindelijk weer thuis!
    Ben zo blij dat je er weer bent!!!
    Ik heb genoten van je verhalen, je foto's, en nu vooral weer van jou zelf. Ik ga heel veel van je genieten, je knuffen
    en kletsen, weer samen koken, heerlijk!!!
    Zo fijn dat je er weer bent,

    dikke kus, mamxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 23060

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 08 Februari 2015

Culi Cali

08 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Incredible India

Landen bezocht: