Beautiful Bhagsu - Reisverslag uit Dharamsala, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu Beautiful Bhagsu - Reisverslag uit Dharamsala, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu

Beautiful Bhagsu

Door: coffeehippie

Blijf op de hoogte en volg Dion

20 April 2011 | India, Dharamsala

Dag 66 ( Bhagsu) Random walks and rendez vous

Ondanks mijn moeilijkheden met in slaap komen, word ik betijds wakker. HEt is nog fris buiten en ik geniet van het schitterende uitzicht met een kopje chai. Ik besluit een wandeling naar MCleod Ganj te maken. Ik ontmoet Silvy, waarmee ik gister in de bus heb gezeten en ga naar het verblijfg van de Dalai LAma en het Tibetaans museum. We eten een Tibetaans ontbijt en gaan beiden een andere kant op! Ik ga opzoek naar een workshop voor het maken van papier, maar ga totaal de verkeerde kant op. Onderweg ontmoet ik Sarah. Een Canadees die ook de weg kwijt is. Na een wandeling en een leuk gesprek komen we in Bhagsu terecht en nemen een bakje chai met een Bhagsu cake (mijn volgende verslaving na de Bhanoffi). We praten nog wat en gaan dan uit elkaar. Ik had niets te doen dus besloot ik maar om weer richting Mcleod te lopen. ;) In MCleod kom ik ook Mark en Lital tegen, die zaten ook in de bus vanuit Amristsar. Ik spendeer de rest van de middag met hun en eet 's avonds een tibetaanse pizza en kijk docu's over Tibet. Ik loop rond 10 uur de berg weer op richting Bhagsu en ga naar bed.

Dag 67 (Bhagsu) Tomatocutting madness!

Ook vandaag word ik weer vroeg wakker. Ik check het internet en ga op pad naar Mcleod. Ik dwaal wat rond door de straatjes van MCloud ganj en drink wat chai. Als ik terug ga kom ik een geweldige parka tegen. Voor slechts 300RS is die van mij. Terug in Bhagau koop ik een notitieboekje voor random ideeen en plannen voor de toekomst. Ik lees verder wat, en schrijf al wat ideeen op. Ik ontmoet nina uit Amerika en Olaf uit Duitsland. Ik informeer een beetje over yoga courses in de buurt in ga terug naar mijn kamer. In de avond hoor ik wat muziek en besluit ik het uit te checken. Ik ontmoet de vrijwilligers van de Mountaincleansers. Ik word gebombardeerd als chef tomatensnijder en eet een heerlijk maal. We vullen de avond met gitaarspelen zingen, slechte grappen maken en natuurlijk over het werk van de mountaincleaners te praten! Hierna plof ik op bed en val ik in slaap.

Dag 68 (bhagsu) Hello old friend =)

Deze morgen rebelleer ik tegen mijn lichaam! HEt word wakker maar ik besluit me om te draaien en lekker nog wat te slapen. ALs ik rond 10 uur wakker word, orden ik mijn kamer en ga ik wederom richting Mcleod. Ik struin wat door de straten en neem momo's als ontbijt! Na mijn Mcleod tax voor de dag weer bereikt te hebben, ga ik weer terug naar bhagsu. Onderweg pak ik lekker een banantje mee. In bhagsu is mjn boek mijn goede vriend. Na wat gesocialiced te hebben et mijn boek g ik bhagsu in voor wt chai en kom ik Diana (uit pushkar) tegen! Ze is net aangekomen en ik help haar even met wat verhuizen. De waterval is mijn volgende bestemming. Hier schrijf ik wat in mijn nootboekje en praat ik met een tibetaan, een groep indische fotografen en eet ik de slechtste thali ooit. De rest van de dag vul ik met lezen, het drinken van lassi's en ronddwalen. Rond half 8 verwen ik mezelf met een sizzler(mijn tong was verbrand voor 2 dagen =S)! Erg amusant voedsel
;). Ik praat met een Italiaan en deel een kingfisher met een fransman. Op de terugweg naar mijn kmer kom ik wat mountaincleaners tegen en spendeer de rest van de avond met hun. Weer een dag om.

Dag 69 (Bhagsu) Supersize Samosa ever and sompy shoes

Vandaag was ik in de veronderstelling dat ik yoga zou hebben, maar dit was niet zo. Ben ik voor niets zo vroeg opgestaan! Het regent keiohard vandaag, dus komt het goed uit dat ik niet weg hoef. Ik lees 50 pagina;s van mijn boek en besluit dan maar op weg naar ontbijt te gaan! Ik neem een ontbijt en ontmoet Charly, een leuke meid uit Engeland. Ik lees mijn boek uit en ga opweg vor wat internet. Als het weer wat is gekalmeerd vergezel ik JOsh en de andere mountaincleaners richting Mcleod. We shoppen wat en halen swerelds grootste samosa op! Ik sleep de Samosa (bijna 1,5 kilo!!) mee de berg op richting hagsu. We eten met ze llen van de samosa bij Jodie(oprichter van de mountaincleaners) thuis. Ik ga nog even terug Bhagsu in om min comstommade boogzak op te halen, maar die is niet klaar. Ik wacht wat tijd in mijn favo cafe en ontmoet Michelle en Diana(andere). Ze vragen of ik mee ga naar een soort muziek event in de avond. Ik besluit het te doen. Ik ontmoet gigantisch veel leuke, lieve mensen en chant, zing en dans vol energie. Hierna was er nog een citarconcert, schitterend. Als ik naar buiten kom is het verschrikkelijk weer en staan mijn schoenen vol met water! ik doe mijn ponch aan en somp me een weg naar beneden over de gladde stenen en plassen. Deels doorweekt kom ik aan in mijn kamer. Ik droog mijzelf af en duik trillend in bed. Brr...

Dag 70 (Bhagsu) Yoga mornings, alien nights ;)

Bah, door de regen van gister is er geen stroom dus geen warme douche. In het verleden vond ik dat nooit echt erg, maar het is hierr 12 graden 'smorgens... Maarja niet getreurd, yoga begint vandaag! De yogales is erg fijn en de leraar is erg goed. Ik ontbijt lekker en haal mijn boogzak op. Ik loop wat op en neer in Bhagsu en eindig weer in het cafeetje waar ik altijd beland. Ik praat met wat mensen over yoga, ecofarming, Tibet, reizen en nog veel meer! Ook ontmoet ik Arjan, een Nederlandse dude uit Utrecht. We eten 's avonds samen en worden uitgenodigd voor een party. Ik ga op weg naar de party, maar daar is nog niemand. Ik ga op zoek naar Michelle en hang als resultaat de hele avond met haar en Rudy(uit Pushkar). We praten over vanalles en maken random alientekeningen met kleurpotloden! Heerlijk!


Dag 71 ( Bhagsu...)

Brrr... Weer geen lekker weer vandaag! Wel een warme douche! NA een lekkere yogales vergezel ik Arjen voor ontbijt. Maareja weer geen stroom, dus geen pannekoek. We besluiten vandaag richting de gok te nemen en richting mcleod te gaan. Ik eet wat curd en struin over de markt van mcleod terwijl Arjan het verblijf vn de Dalai LAma bekijkt. Ik neem wat geld op bij de bank en besluit met Arjan richting het Tibetaans museum te gaan. Erg indrukwekkend! We eten wat Thantuk (tibetaanse soep. en lopen in de regen terug naar bhagsu. In de avond hang ik met Rudy en laat hij mij zijn nieuwe edelstenen zien! supermooi. 's Avonds eten we een goede pizza en hang ik nog even in het stamcafe! Weer een dagje dichterbij mijn thuiskomst.

Hier nog wat statistieken:

Laatste keer sinds gebruik toiletpapier: 6 weken
Aantal dagen regen in India: 7
Aantal dagen regen in Bhagsu: 3


Ok dames en heren, ik ben weer up t date! voelt u vrij om te reageren! Dit waarder ik ten zeerste! op 1 Mei 2011 rond 13:00 kom ik aan op schiphol. En ik kijk erg uit naar het weerzien van iedereen! India is prachtig en reizen fantastisch, maar ik heb erg zin om lekker thuis te komen! Tot snel


  • 20 April 2011 - 13:06

    Vincent:

    Laatste keer sinds gebruik toiletpapier? :P hoe doe je het dan XD
    Schijt je gwn zo knetterhard dat er niks achterblijft ofzo? :P

    Hahah

    mijn boogzak?? Boogzak? Die ligt volgens mij nog in mijn rekje op mijn kamer hoor haha :P

    Btw Dude, Wintersun komt naar Nederland! Ga je mee? 9 oktober!

    Cheers!

  • 20 April 2011 - 13:16

    Pap:

    Mooi verslagje weer. Groeten uit het zonnige Nederland. Ca 25 C .

  • 20 April 2011 - 20:48

    Brenda:

    Eej! Weer vqan die mooie verhalen, heel veel plezier nog de laatste dagen! gr

  • 20 April 2011 - 21:13

    Allert:

    hey dude!

    alles goed met de billetjes? :) zullen wel als van een baby zijn na 6 weken geen pleepapier! :P
    mooi om je verhalen te lezen, ook grappig dat je Arjen ontmoet hebt, ik heb met hem door Calcutta gestruind! doe hem de groeten als je hem nog ziet :)
    Kan me voorstellen dat je ook wel weer graag nederland wil zien nu, maar ik ben nu 4 weken terug en het is alweer zo gewoon hier, zorg dus maar dat je nog ff geniet daar van al die gekte!
    goede reis verder en hou je haaks,

    allert

  • 21 April 2011 - 06:16

    Stijn:

    1 mei? op je weblog staat nog dat je 48 dagen hebt?? Vergeten te veranderen? Super verhaal! Je doet lekker relaxed aan en dat is goed om te horen! Geniet nog maar veel van de laatste 1,5 week!

  • 22 April 2011 - 03:23

    Lieke:

    Wauwie, een supersize samosa klinkt heerlijk!
    Geniet van je laatste dagen nog even en goede reis terug! :)
    X

  • 23 April 2011 - 20:25

    Mam:

    Hey lieverd, ik had al eerder gereageerd op je blog maar ik zie nu dat ik er niet bij sta! Kzal wel weer wat fout gedaan hebben!!!You know me!!!!!
    Maarre superleuk allemaal, alleen dat toiletpapier, wat je niet gebruikt!!! Ik geloof niet dat ik wil weten hoe je dan jezelf afveegt!!!!haha.
    Dion geniet er nog ff van, maar ik ben wel heel blij dat je bijna thuiskomt, ik wil je knuffen!!!!Gewoon ff lekker vasthouden. Tot gauw,lieverdxxxx
    Dikke kus, mam

  • 02 Mei 2011 - 13:08

    Ben:

    Beetje late reactie omdat ik zelf met vakantie was: bedankt voor je geweldige verhalen, ik heb er van genoten!!! Veel plezier weer in Nederland!

  • 03 Mei 2011 - 05:58

    Stijn:

    Goed terug gekomen! Kom lekker eerst maar eens bij van je geweldige reis! Ik kijk er naar uit om verhalen uit te wisselen!

  • 24 Juni 2017 - 06:37

    Iza Wijffels:

    Ik ga binnenkort naar Bhagsu, maar ik vroeg me af waar jij verbleven hebt? (:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 23062

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 08 Februari 2015

Culi Cali

08 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Incredible India

Landen bezocht: