pushkar, home of hippies - Reisverslag uit Pushkar, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu pushkar, home of hippies - Reisverslag uit Pushkar, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu

pushkar, home of hippies

Door: coffeehippie

Blijf op de hoogte en volg Dion

09 April 2011 | India, Pushkar

Geachte dudes en dudettes,

welkom wederom op mijn blogje. Ik wil mi even verontschuldigen voor de ontbrekende foto's. Ik heb wat probelemen met de connectie tussen camera en pc. Dus ik blijf het proberen, maar ik geef geen garanties! Thankyou! En superfijn van alle reacties op mijn vorige blogje!

-------------------------------------Noot: Pushkar is een kleine plaats in Rajastan die vele hippies huisvest van januari tot april. Ze komen hier om bhanglassi's te nuttigen en kleding, kristallen en andere spullen in te kopen voor doorverkop in hun eigen land. De mensen zijn hier erg relaxed laid back!
-------------------------------------

Dag 55 (pushkar) Businessbabbling and
laydback nights

Deze morgen sta ik op met een lekkere yogasessie.Ik schrijf wat in mijn dagboekje en douche lekker.
Ik spendeer wat tijd op de bazaar. Saurah is met me mee vandaag. We lopen wat rond en drinken wat Chai. Tijdens de ronde ga ik even langs de Brahmin tempel in Pushkar, die erg mooi maar erg crowded is. Na 10 minuten sta ik weer buiten . Na wat business te doen, wat veel te lang duurde en veel te veel tijd kostte ga ik terug naar het guesthouse waar ik lekker de rest van de dag blijf hangen. Ik eet lekker soep met momo's en lees en nog een beetje. Tijd om naar bedje te gaan.


Dag 56 (pushkar) Interaction Israeli's
Ook vandaag begin ik de dag weer met een roofterras yogasessie. Na mijn ontbijt ga ik weer Met Greg en Saurah op pad. We rollen wat door de bazaar en helpen greg met het fixen van een ticket voor de Andeman eilanden. 's Avonds eet ik lekker in het guesthouse en net als ik naar ebd wil gaan, word ik benaderd door een stel Israelisch die een game willen spelen. Leek me wel tof, dus ik ga mee. We spenderen de avond met het spelen van een spel genaamd Interaction en ik geniet ervan. Om 1:00 pm ga ik naar bed. Morgenochtend weer vroeg opstaaan!

Dag 57 (pushkar) Kashmiri scarves and baba pizza's

6:30 AM. De wekker gaat! Yogatijd. Gisteravond had ik besloten dat ik wel weer is naar een yogaleraar wou gaan. En sinds Claire mij gosteravond had verteld dat zij wel een goede wist, besloot ik daar heen te gaan.
Na de les(die wel even wennen was) ga ik met Claire mee voor wat Chai en een ontbijtje in haar guest house. Ik ontbijt met Claire en 3 andere Duitse meiden, erg gezellig. Rond 11 uur ga ik terug naar eht guesthouse en ontmoet Diana. Ik ga met haar over de Bazaar voor wat post en shopping. Ik vind per toeval een hele mooie 100%Kashmir sjaal voor maar 200Rs. En het is een Govermentshop, dus het is ook echt Kashmiri. We spenderen nog wat tijd in een jewelleryshop waar we nog vaak terug zullen komen en gaan terug naar het guesthouse. Hier werk ik nog even aan mijn necklase en Luister wat muziek. Rond 9 uur eet ik samen met een andere gast uit het guesthouse in een restaurant in de bazaar. Ik eet lekker een pizza en chill nog even in het guesthouse! WEeer een dag om.

Dag 58 (Pushkar) towelwaiters and bhanoffi pie

Ook vandaag besluit ik terug te gaan naar de yoga guru. Vandaag ontbijt ik lekker in het guesthouse enhelp ik Greg met het inpakken van zijn spullen. Hij gaat vandaag met de trein naar Kalkotta, op weg naar de Andeman Eilanden. Ik werk nog even aan mijn necklace en check het internet nog even. Na een uurtje help ik Diana met het inpakken van Wierrook. Ze is van plan om dit naar Engeland te sturen en te verkopen. Als belonging voor het harde werken eet ik Bhanoffi pie (bananentaart, met kokos, veel te veel chocolade en en een schap vanille ijs). Ik word geserveerd in een man enkel gekleed in een handdoek.. Achja, het is India! In de avond eet een Mushroomcurry met een boekje erbij. Ook wel is lekker. Daarna lekker naar bed.

Dag 59 (Pushkar) Starruby's and shopshifting

Na mijzelf in de ochtendkrieken weer uit bed te schoppen voor een yogasessie, vervolg ik mijn dag met nutellatoast en fruitcurd. Ik chill wat met Rudy, MAtthew en Diana. Ik werk nog even aan mijn ketting en luister muziek. Rondhalf 4 ga ik op kristallenjact met Diana. Ik besluit dat ik wel een ring met een starrruby wil. Mijn geboortesteen. Na wat shopshifting vind ik een echte. Na de shop gaan we naar het sunsetpoint voor een welverdiende Massala dosa. Tijdens het eten joinen er nog een paar vrienden van Diana. We lachen ons een weg door de avond. ALs we terug komen in het gusthouse haal ik gauw mijn was uit het water en ga naar bed en lees wat.

Dag 60 (pushkar)

Drie keer raden hoe ik mijn dag vandaag begon vandaag? Na deze misterieuse bezigheid neem ik een ontbijtje en verplaats ik mijzelf richting de bazaar voor wat buniness. Mijn bestellingis een dagje uitgesteld, dus ik moet morgen terugkomen. Terug in het Guesthouse help ik Diana met het dichtlijmen van de wierrook zakjes. Als haar personeel heb ik een goed leven. Beetje lijmsnuiven en mijn salaris bestaat uit bhanoffipie, chai en goede koffie ;) Na deze harde arbeit ha ik richting de bazaar om mijn salaris in te dienen en ga ik naar de jewellerieshop om mijn ring op e halen. Supergaaf! Een zeer energieke steen met karakter zegt Diana! Hierna ga ik mijn treintickets naar Amritsar boeken. Dit is geen probleem. Het vliegticket valt wat duurder uit dan ik gedacht had en daarom ben ik een beetje dow/boos en verward. Diana koelt em even af met wat chai en een bloempje ;) We eten bij de sunset en ik besteedt de rest van de avond met het laten van scheten (speciaal voor vincent xP)en jongleren =).

Zo dames en heren, dit was het dan weer voorlopig! Ik hoop dat u genoten heeft en wees gul in reacties ;)

  • 09 April 2011 - 08:48

    Quinda:

    En dus nu dit verhaal gelezen. Heerlijk al dat geshop. Ben erg benieuwd naar je necklace en je ring.

  • 09 April 2011 - 13:53

    Mam:

    Hey Dion, superfijn om je weer te lezen!!!! En heerlijk dat je daar nog steeds zo naar je zin hebt!!! Geniet er maar lekker van. Lukt vast wel met al dat geshop!!!
    Dikke kus, mam en uiteraard van de rest xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 09 April 2011 - 18:20

    Zipp:

    Lol vincent grap XD klinkt supernice ^^ enjoi :D

  • 10 April 2011 - 17:23

    Vincent:

    HAHAHAHA XD

    Epic :P
    Zo Dion jongeman, nu ben ik toch wel benieuwd :P wij gaan eens fijn e-mailen :P

    Cheers dude!

  • 10 April 2011 - 21:52

    Stijn:

    Gaaf verhaal, grappig om te lezen dat je op een andere manier reist dan dat ik heb gedaan... Amritsar, the golden Temple, is echt gaaf! Heb een goede tijd daar, doe voorzichtig en geniet nooit met mate! Kijk er naar uit om al verhalen uit te wisselen!

  • 11 April 2011 - 14:35

    Ruud En Annemieke:

    het blijft leuk je verhalen te lezen,lijkt me heerlijk alleen maar te chillen en te zien wat de volgende dag brengt, hadden wij misschien ook wat meer moeten doen voor we een hypotheek namen!!!

  • 12 April 2011 - 14:14

    Patries:

    Zeggen ze wat over vrouwen en shoppen!! Leuk dat je weer zoveel mensen leert kennen. Ik weet niet meer zo goed wie wie is? De tijd schiet op voor je!! Blijf nog lekker genieten. Liefs van ons allemaal xxxxx

  • 13 April 2011 - 18:53

    Hannie Poelwijk:

    wat leuk allemaal maar wil je niet zoveel scheten laten komt dat van het eten of begrijp ik dat verkeerd groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 23065

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 08 Februari 2015

Culi Cali

08 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Incredible India

Landen bezocht: