Golden temples, Silver peaks - Reisverslag uit Dharamsala, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu Golden temples, Silver peaks - Reisverslag uit Dharamsala, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu

Golden temples, Silver peaks

Door: coffeehippie

Blijf op de hoogte en volg Dion

15 April 2011 | India, Dharamsala

Ha hier ben ik weer! Nu vanuit Mcleod ganj! Ik zit op 2000m hoogte vlak bij het verblijf van de Dalai Lama. Weer even een update van de afgelopen dagen. Ik doe mijn best om wat foto's online te krijgen, maar heb recentelijk wat problemen gehad! Enjoy!

Dag 61 (pushkar) Business finished!

Bip Biep, 6:30 yogatijd! Na yoga ga ik richting Claires guesthouse, voor een kopje chai. Claire verkeerd helaas nog in een staat van buitenbewustzijn, dus ik besluit naar mijn eigen guesthouse te gaan. Ik ontbijt met Rudy en ga weer op pad voor wat business. Mijn bestelling is nog steeds niet binnen... Ik check het internet maar even en kom terug bij de sop. Weer neits. Ik besluit daar even te wachten met een kopje chai.Na een tijdje ben ik het wachten zat en ga ik terug naar het guesthouse. Ik help Diana even met wat random stuff en we gaan samen richting het postkantoor en de bazaar op voor wat Bhanoffi pie =) Om 5 uur is mijn order eindelijk rond en ga ook ik naar het postkantoor! Zo, dat is rond!Ik eet een lekkere special Thali in het guesthouse en blijf daar lekker hangen!

Dag 62 (pushkar) Patchouli and... more Bhanoffie =)

Ook vandaag weer een fris begin van de dag met yoga. Vandaag kwam er een oudleerling van de guru. Die was nu aantekeningen aan et maken van de les, omdat hij zelf leraar wou worden. Dit ging helaas ten koste van de les vandaag. Maarja geeft verder niet. Ik ontbijt weer met Rudy en doe lekker rustig aan. Chanti, Chanti. In de middag samen met Diana de stad in met Diana voor Patchouli en de Brahmin Temple. Daarna een Israeli maaltijd in het rainbow cafe met een bhanoffi als dessert(de tandarts gaat me vermoordn als ik thuis kom).Ik spendeer de avond samen met Phoenix en Matthew in het Third eye cafe! Een geslaagde dag =)

Dag 63 (Pushkar - Amritsar) Bad Bellies and Traindraggs

9:00 Vandaag geen yoga yoga! Ik word wakker met een raar gevoel in m'n buik. Ik pak mijn tas in en eet mijn ontbijt. Mijn buik voelt raar, ik begin te zweten en voel me een beetje duizelig... Als ik wat medicijnen neem, omdat ik vandaag 17 uur in de trein door moet brengen, gooi ik alles eruit! En voel ik me 10 x beter =D. Ik volg Matthews advies om niets te eten en mijn lichaam een kans te geven om te herstellen. Ik neem afscheid van mijn vrienden in het guesthouse en ga samen met Diana richting Ajmer voor de trein. Daar neem ik afsheid van Diana en stap in de trein. Ik heb een leuk gesprek met 4 Engelse meiden en stap uit in Jaipur. Hier moet ik even wachten en praat ik met een groep Noren. Als het tijd is pak ik de trein naar Amritsar. Ik ontmoet een Canadees/Indische familie die op weg zijnnaar de hun familie. Tijdens de rit verschijnt er een Indiaase Dragg queen in de trein het geeft mij een hand en een knipoog! LOL =) Ik kan niet echt slapen tijdens de reis maar ik kan wel wat uirusten. Ook wel is lekker =) Poef, weer een dag weg.

Dag 64 (Amritsar) Golden glory and border bravour

Als ik om 10:30 aankom in Amritsar pak ik de gratis bus naar de golden temple. Omdat dit het mekka voor Sikhs is is het gratis om daar te komen vanaf het station. Als ik op zoek ga naar het dormitory, bots ik op een Amerikaans stelletje. Ze wijzen me de weg en we gaan samen richting de tempel. We lopen wat rond, maken foto's, slaan Indiers van ons af en gaan voor lunch in de eethal. Alles is hier gratis, slapen eten, chai! Echt supernice.Na een lekker maaltje check ik het internet voor mijn volgende bestemming maar zonder succes. Om 3 uur gaan we naar buiten om een taxi naar de border te vinden. Dat was geen probleem, al voordat we de poort van de tempel verlieten werden we belaagd door 3 verschillende aanbieders. Voor 100RS pp. gaan we richting de border en terug. Het "grensritueel" is geniaal! Eerst rennen er mensen met Indiase vlaggen rond, vervolgen knallende muziek en allemaa dansende Indiers. Daarna begint de ceremonie. Hoge schoppen, ganzenpassen, geschreeuw en het op en neer halen van vlaggen vullen het volgende uur. Vreselijk gelachen! Na een lange middag keren we terug richting de tempel. Ik kom Logan en Philip tegen in het dormitory en besluit met hun nog wat te eten. We kijken nog even bij de golden temple, die snachts nog 10x mooier is dan overdag!Echt de moeiete waard! Na een lange dag ga ik lekker naar bed.

Dag 65 ( Amritsar - Mcleod ganj)

Om 9 uur kruip ik uit mijn bed vandaag. Ik begin de dag met een bucketshower en pak mijn tas in en ontbijt samen met Mark en Lital(een Israeli stellete) en een Zweedse bij de Lavazza shop. Lekkere koffie =D Het blijkt dat MArk en Lital ook naar Mcleod moeten. We pakken een rikshaw en nemen afscheid van een paar mensen die we kennen van het Dormitory en wisselen gegevens uit. De busreis gaat voorsspoedig en is prachtig. De hennep groeit hier trouwens gewoon langs de weg! Ik zit de gehele weg naast Silvy een Chick uit Noorwegen en heb leuke gesprekken.Rond 8 uur kom ik aan in Mcleod Ganj en vidn ik een kamer. Ik check het internet en eet wat chowmein. Daarna lekker naar bed.

Dit ws het weer eventjes dames en heren!


  • 15 April 2011 - 12:47

    Pap:

    Je zit toch nu al redelijk in de Himalay's nietwaar? Ik zie de plaatselijke temp op 34o. Ook op die hoogte?

  • 16 April 2011 - 05:47

    Mam:

    Hey Dion, wat leuk allemaal weer!!!! En wat veel mensen kom je tegen!!!Ongelooflijk!!!
    Geniet er nog maar ff van !!!
    Ben benieuwd naar al je foto's en naar jou. Ben je erg bruin geworden?

    liefs, mamxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 April 2011 - 05:53

    Mam:

    P.S. Mooie foto's weer!!!

    xxxx

  • 16 April 2011 - 08:38

    Vincent:

    Ik ga nu je foto's bekijken :D ur the man man!

  • 16 April 2011 - 12:23

    Oom Jan En Tante Wil:

    Bedankt voor je berichtje op Face-Book en ja, wij hebben jou kaart ontvangen. En ja wij volgen jou berichten steeds omdat Marco dit heeft geregeld voor ons. Jij schrijft prachtige verslagen van je reis en zo reizen wij een beetje mee. Veel reis plezier verder Liefs van ons beide.

  • 18 April 2011 - 07:12

    Romar:

    handig van die hennep, als je geen touw hebt kan je het dan altijd maken:P

  • 18 April 2011 - 11:10

    Patries:

    Weer genoten!! Jij ook nog even en tot snel. Liefs, Patries en fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 23062

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 08 Februari 2015

Culi Cali

08 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Incredible India

Landen bezocht: