Deserted desterts and Indian homes - Reisverslag uit Pushkar, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu Deserted desterts and Indian homes - Reisverslag uit Pushkar, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu

Deserted desterts and Indian homes

Door: coffeehippie

Blijf op de hoogte en volg Dion

02 April 2011 | India, Pushkar

Dag 48 (mt. Abu) Nice treks, bad tonics

In de morgen sta ik op voor een frisse bucketshower en ontbijt. Klein beetje haast en goed voedsel is verreist. Vandaag ga ik op een trek door de natuur! Ik spring achterop de motor, halen Happy op en gaan op pad! We lopen over smalle paadjes, rotspartijen en tussen de bomen door. Na elke bocht wacht er eeen totaal nieuw uitzicht voor mij! Echt fantastisch! Ik wurm me door een grot en Ik doe een surya amaskar met Happy op de berg!Na 4 uur zwoegen kom ik terug bij het hotel en lees ik lekker een boekje. Rond 5 uur komen mijn Belgische vrienden terug en gaan we op pad voor een drankje. We betalen teveel geld voor een slechte Gin-tonic en eten wat snacks. Ik eet geen diner omtdat ik nog vol zit van alle snacks. Ik wissel nummers uit en pak mijn tas in. Morgen om 5 uur eruit, dus snel naar bed!

Dag 49 (Mt.Abu - Jaisalmer) Busses en Bollywoodfilms!

Om 5 uur gaat de wekker! Snel ff douchen en dan op pad. Ik check uit en Ingrid en ik gaan op pad! We zitten 10 uur in de bus vandaag! De dorpjes waar we doorheen rijden waren erg speciaal! Heerlijk om te kijken hoe die mensen leven! In Jaisalmer aangekomen, douchen we, eten we en kijk ik mjin eerste Bollywood-film! LOL ik ken Ingrid 1 dag en ik slaap al met haar in bed!

Dag 50 (Jaisalmer - Thar Desert)
Camelbacks and 1000star hotels

Om 7 uur staan Ingrid en ik op. We pakken onze tassen weer in. Het plan voor vandaag, een kamelentrek met overnachting in de woestijn!We verzamelen met een groep van 6 mensen bij de jeep en gaan naar de kamelen toe. Ik mag de grootste kameel hebben! Ze heet Raja en is een snelle kameel volgen Vinja (Kameelwallah) Omdat ik niet aan kamelen gewendben, was het lastig om me aan te passen aan het ritme van de kameel en had ik regelmatig last van mijn schaamstreek ;) Na een tijdje had ik door hoe het wel moest en was het beter te doen. De woestijn was prachtig. Niet zoals de sahara, maar erg mooi. Ik zie reeen, wilde zwijnen en wilde babykamelen, een schitterend gezicht. In de middag crashen we onder een boom en eten we wat chappati en Dal. Als de grootste hitte over is stappen we weer op de kamelen! Het opstaan van de kamelen is supertof trouwens! Na 2 uur rijden komen we toch nog in de zandwoestijn terecht! Echt fantastisch! We hebben de keus om onder de sterren te slapem of in een hutje. We kiezen voor het 1000sterrenhotel. Iedereen geniet van het uitzicht en ik val in slaap.

Dag 51 (Thar Desert - Jodhpur)

Rond 7 uur worden we gewekt voor een ontbijtje. De heren staan rustig op en beginnen hun maal klaar te maken. In de tussentijd doe ik een zonnegroet en ruimen we het bed op. We eten lekkere eitjes, fruit, brood en biscuitjes en gaan op pad! We hebben nog wat uurtjes op de kameel tegoed! Na 1,5 uur op de kameel gaan we door het dorp waar de gids vandaan komt. We ontmoeten zijn vrouw en familie en genieten een glaasje chai. We rusten hier een beetje uit en maken ons klaar voor het laatste gedeelte van de trip! Nu moet mijn kameel de rest leiden. Dit is geen probleem, maar het tempo ligt erg hoog en dat voel ik dan ook in mijn benen! We settelen voor de laatste lunch en rusten uit onder een boom. De heren van het hotel doen er veel te lang over om ons op te halen, waardoor we een beetje in tijdnood komen. We haatsten naar het hotel, pakken een douche en gaan naar de bus. De bus doet er 6 uur over om in Jodhpur te komen. Eenmaal in Jodhpur aangekomen pakken we een riksja naar het guesthouse en eten we nog wat. Het was heel gaaf want vanavond won India van Pakistan in het WK cricket. De stad ging helemaal los! allemaal mensen die hun overwinning vieren en vuurwerk door de hele stad! Fantastisch! Na de show ga ik lekker naar bed! Vanavond slaap ik tussen Emma en Paula :p


Dag 52 (Jodhpur - Pushkar) Big forts and breezy nights
Rond half9 in de morgen pak ik lekker een douche en scheer ik mezelf(kan zo fijn zijn soms ;P) Ik ontbijt samen met Paula en Emma en we gaan op pad om wat van Jodhpur te zien! Erg nice! We gaan eerst naar het Umaid Bhamwan paleis. Het is een van de grootste in India en erg mooi! Het uitzicht vanaf de berg was ook erg nice. Na wat o's en a's gaan we op naar de clocktower. Deze veranderd in de avond elke minuut van kleur, erg grappig. We drinken een lekkere lassie en dan gaan de dames ervandoor! Op naar Udaipur. Ik besluit nog even te blijven en ga op naar het fort van Jodhpur. Ik neem een audioguide en spendeer 2 uur in het fort. Hierna eet ik wat straatvoedsel en pak ik de bus naar Pushkar. Wederom 6 uur in de bus. In Pushkar ga ik op zoek naar een hotel dat PAulo mij gerecommend had. Ik moest wel even zoeken, maar na een half uur was ik er toch echt. Ik eet wat en praat wat met wat mensen. Het hotel is vol, maatr ik kan buiten slapen! Nice!

Dag 53 (Pushkar) Indian homes and pretty pools
Als ik wakker word spendeer ik het eerste gedeelte van mijn dag aan et lezen van mijn boek, het schrijven van mijn dairy en lekker uitrusten. In de middag ga ik met Greg naar een zwembad om de tijd te doden! Erg lekker. We chatten wat met twee Engelse meiden en gaan na een paar uur ergens anders heen. We spenderen veel tijd met een gozer die Greg van een Cameltrek kent. We eten vanavond bij zijn huis. De mensen wonen met z'n 7'en in een huisje van 10 m2 in totaal. Ik kijk naar het schouwspel dat zich in het huisje afspeeld. HEt echte India wederom. Na het avondmaal investeren we nog even in schoolboeken voor de jongste dochter en gaan we op pad voor een biertje. Een interessante dag!

Dag 54 (Pushkar) Wicket cricket
Als ik wakker wordt vandaag besluit ik lekker wat yoga te doen. Ik ga naar het dakterras en geniet van mijn sportieve morgen. na 45 minuutjes yoga douche ik en ga ik op pad voor ontbijt. Wederom spendeer ik de morgen met lezen en chillen. Na wat slenteren door het centrum koop ik wat kaartjes. De rest van de middag schrijf ik kaarten en hang in het guesthouse. 's Avonds meet ik met Greg en een stel Grieken voor het avondeten. Lekker Isreali voedsel op het menu vandaag! Als we terugkomen op het guesthouse kijken we nog een stukje van het WK cricket. En India wint!! Vuurwerk giert door de hemel en het rummoer van de mensen vult het stadje.


  • 02 April 2011 - 11:22

    Romar:

    Dion is een ladiesmanXD

    Er zijn geen kamelen in azeroth... alleen dromedarissen die kamelen heten:(

    ik wacht met smart op gevolg;)

  • 02 April 2011 - 18:00

    Patries:

    Weet je het al hoe kamelen het doen?

  • 02 April 2011 - 22:41

    Vincent:

    Epic XD

  • 03 April 2011 - 13:28

    Kroefie:

    whawhawa jij bent ook niet van het halve werk he huppa direct de eerste nacht bij dr in bed:P

  • 04 April 2011 - 08:13

    Maartje:

    Waar blijft de rest van het verhaal. Zit al sinds wacht ff te wachten:-)

  • 04 April 2011 - 10:39

    Mam:

    Ingrid,Emma, Paula!!!!Jij ligt lekker!!!!

    Wow Dion, ik ben onder de indruk van je verhalen Geweldig jongen, woestijn, kamelen, een duizendsterrenhotel!!!
    Wat zal je het hier straks saaaaaaaaai vinden!haha

    dikke knufxxxxxxxxxxx

  • 04 April 2011 - 10:40

    Dion Nijhuis:

    hij is nnu af! Sorry, ik moest alles opniew doen en toen viel de computer weer uit.. sorry for the waiting guys.

  • 04 April 2011 - 10:45

    Mam:

    Na. ook je vervolg gelezen!!Leuk hoor.
    Ik wist dat je avontuurlijk was, Dion, maar dit had ik nooit kunnen bedenken!!!!
    respect!

  • 04 April 2011 - 12:00

    Stijn:

    Zo Dion, dat doe je goed met de vrouwen! Geweldig verhaal weer!! Kijk uit naar je volgende verslag!

  • 04 April 2011 - 17:21

    Heidi:

    met hoeveel vrouwen kom je straks terug? :P of, hoeveel kamelen bied je ervoor?

  • 05 April 2011 - 11:30

    Lieke:

    Oeh Dion, wat maak jij toch veel mee! Het klinkt heel tof allemaal :)

    Hoe lang heb jij nog te gaan?
    Veel plezier!

    x Lieke

  • 06 April 2011 - 09:22

    Sean :

    Wederom geweldig! Zipp ik en daniel hebben erg gelachen om je kaart. We missen je!

    Geniet ervan!

  • 09 April 2011 - 08:47

    Quinda:

    Eerst moest ik dit verhaal nog even aflezen. Ik lees het vaak in mijn pauze met werk, maar heb dan niet genoeg tijd om te zeggen, dat ik het supercool vind je verhalen.
    Geniet ervan en ik moet altijd wel een paar keer hardop lachen. Net ook weer genoten van je 9 april verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 23060

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 08 Februari 2015

Culi Cali

08 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Incredible India

Landen bezocht: