Raging Ragastan - Reisverslag uit Ābu Road, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu Raging Ragastan - Reisverslag uit Ābu Road, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu

Raging Ragastan

Door: coffeehippie

Blijf op de hoogte en volg Dion

27 Maart 2011 | India, Ābu Road

Dag 44(Munbai - Udaipur)From Airports to octopussy

0:03 AM Ik ga de terminal binnen! Het is rustig en er zijn hier geen muggen. Ik schuif 2 banken tegen elkaar aan en slaap een aantal uurtjes. Na 2 keer wakker geworden te zijn, sta ik op. Mijn ontbijt bestaat vandaag uit een broodje en een zwarte koffie. Ik wacht nog wat en ga rond 11 door de doune heen. Ik heb nog een leuk gesprekje met wat zuid Afrikaanse mensen(wel in het Engels) en de vlucht gaat voorspoedig.Udaipur staat bekent als de meest romantische stad van India en is de plek waar Octopussy (james bond) gefilmd is! In 1,5 uur ben ik in Udaipur. Daar lift ik mee op iemand anders' taxi en pak ik een riksja naar mijn guest house. Na 2 keer een ander guesthouse gestuurd te zijn, kom ik aan. Ik kies de bezemkast (150Rs. per nacht) en neem wat rust. Als ik besluit om wat te gaan doen loop ik tegen een groep mensen aan die net hetzelfde willen doen. Dus ik blend in!! We gaan naar het paleis en huren een gids. Erg mooi. Daarna drinken we nog een biertje en gaan we lekker wat eten.

Dag 45 (Udaipur) Indian barbcue and crazy compagnions

Om 7:30 gaat de wekker vandaag. Mijn eerste yogales in India staat op het punt om te beginnen. En het was heerlijk om weer is wat yoga te doen. Na het ontbijt ga ik samen met de groep richting de Spicemarket. Hier zie je hoe indiers hakkelen en takkelen over een paar rupees verschil, heerlijk. We proeven vanalles en Ik kijk naar het schouwspel terwijl de anderen iets voor een mooi prijsje willen kopen. Daarna trekt iedereen zich terug en ga ik naar de bank en check ik het Inet nog even. Ik lees veel en we genieten 's avonds van een heerlijke Indiase barbecue! Morgen vertrekken we met z'n allen naar Mt. Abu. een Hillstation 200 km van Udaipur.

Dag 46 ( Udaipur - Mt.Abu) Headstands and Happy busrides

Ook vandaag sta ik weer betijds op voor de Yoga. De hoofdstand(yoga asana) is me vandaag bijna gelukt! Na een lekkere les pak ik mijn tas in, neem een ontbijtje en douche nog even. Ik spendeer de rest van mijn tijd aan het uitlezen van de white tiger en ga ik op zoek naar een Internetcafé. Onderweg kom ik echter MArtin tegen. Ik ken Martin uit de bus van Goa naar Mumbai. Ik besluit even een bakje koffie met hem te drinken en ontmoet zijn vriendin en nog een reisgenoot. Ik ruil mijn boek voor een nieuwe en ga op weg naar mijn guesthouse. We pakken onze tassen gaan op weg naar het busstation! Na wat gestalk door kleine bedelaars zitten we in de bus! Het was e beste busride met het mooiste uitzicht sinds ik in India ben. Na 5 uurtjes komen we aan in Mt. Abu en nemen we een lekker bietje en een avondmaal. Ik geniet van de gezelligheid om me heen!! Ik breng de nacht door in mijn 200Rs. Kamer. Budget voor the win.

Dag 47 (Mt.Abu) Hilltop hikes and Slippery slippers

Na Heerlijk geslapen te hebben, word ik om 6:45 wakker. Ik neem een ijskoude bucketshower en ga op pad door Mt.Abu. Het is veel toursiter dan je zou verwachten. Maar vooral voor Indiers. Ik loop wat rond en drink wat Chai onderweg. Na 1,5 uur kom ik weer terug en neem ik mijn ontbijtje, Na het ontbijt check ik het internet en daarna loop ik weer een andere kant op. Ik loop het Nikki LAke en kom bij een klein stenen trappetje terecht! Ik kan de verleiding niet weerstaan en klim als Gollum over de stenen omhoog. Na wat klimmen kom ik in de buurt van de top van de berg. Het uitzicht is het mooiste uitzicht wat ik ooit gezien heb. Na een rondje gelopen te hebben kom ik in het dorpje terecht en lees ik lekker mijn boek en kijk ik in de Lonely planet. Om 17:30 verzamel ik me voor de sunset walk. Omdat dit werd aangepregen als een wandeling, hield ik gewoon mijn slippers ipv van schoenen. Dit was geen slimme belissing. De trip was de moeite waard!! HEt uitzicht was werkelijk schitterend. NA de trip eten we weer samen en spelen we Asshole, en kaartspelletje. Rond 12 uur ben ik kapot en ga ik naar bed!


  • 27 Maart 2011 - 11:37

    Vincent:

    GENIAAL :P
    Haha OH YES MASTER SMEAGOL CLIM!! YESSS :D :D

    Goed zo precious ;) blijf zo doorgaan man!
    Mooie foto's btw! :D
    Vandaag viert Damian zijn verjaardag en ik gaat erheen.

    Welke dag of rond wanneer kwam jij terug? Cheers!

  • 27 Maart 2011 - 12:03

    Stijn:

    Geweldig verhaal! Mijn herinneringen van rajasthan en goa komen helemaal boven! Leuk om te lezen dat je beter omgaat met de mensen die niet een goede intentie hebben...laat je leiden!

  • 27 Maart 2011 - 12:31

    Simone:

    Super Nice verhaaltje ! En mooie foto's, leuk om te lezen dat naar je zin heb. :)

    Groetjes simone

  • 27 Maart 2011 - 13:12

    Brenda:

    Je staat er wel op als een echte wereldreiziger! Super leuke verhalen!
    Kus

  • 27 Maart 2011 - 18:44

    Mam:

    Heerlijk, dat waren voor mij twee blog tegelijk lezen!!!! Geweldig lieverd, wat je daar allemaal meemaakt! En wat een mooie plaatjes weer>
    Nog heel veel plezier man en een dikke knuffel van ons allemaalxxxxxxxxxxxxxxx

  • 28 Maart 2011 - 17:42

    Quinda:

    Asshole superleuk spelletje mals je leuke gezelschap hebt hihi!! geniet ervan, je lijkt helemaal in je hummie goed om te lezen!

  • 28 Maart 2011 - 17:44

    Quinda:

    PS die hangstoel is ook fantastisch in jullie shack ofzoiets!

  • 29 Maart 2011 - 18:46

    Patries:

    Niks saai hoor, hartstikke leuk om te lezen. Blijft spannend. mooie foto's. Net zo vermakelijk als Gooische vrouwen (maar dan net even anders!!) we zijn met je ouders geweest, Hilarisch!! Hoor je allemaal nog wel. Gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 23067

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 08 Februari 2015

Culi Cali

08 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Incredible India

Landen bezocht: