Goa with the flowa =) - Reisverslag uit Arambol, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu Goa with the flowa =) - Reisverslag uit Arambol, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu

Goa with the flowa =)

Door: coffeehippie

Blijf op de hoogte en volg Dion

19 Maart 2011 | India, Arambol

Dag 36 (Goa, Paljim, Old Goa) Church checking and coffee consumption

Ondanks dat het gisteravond 12 uur was, wordt ik vandaag rond 8 uur wakker. Een mooie tijd, want vandaag stond sightseeing op het programma! Na wat ontbijt pakken we de bus richting old Goa. Goa is van origine een portugese colonie en bevat dus nog vele kerken en basilisken. Erg contrasterend tussen al die tempels. We nemen een kijkje in het museum en banen ons een weg door een aantal kerken en parken. Na een verdient bakje chai en een ijsje besluiten we naar Panjuim(de hoofdstad van Goa) te gaan. We circelen rond door het centrum en ik koop het boek: The White tiger. We willen voor ons avondeten naar een speciaal restaurant, maar dat gaat pas rond 7 uur open. We hadden het centrum al gezien en er was nog maar 1 optie om de tijd te doden; de CoffeeDay ;). Na 2 uur aan koffie besteedt te hebben gaan we richting het restaurant en bestel ik een stuffed mushroomcurry en Christian een vis!(zie foto) Wat een heerlijk maaltje. Na het avondmaal moeten we enorm omreizen, want de laatste bus naar Calangute was al weg. Na het internet te checken willen Christian en ik nog iets eten, maar dit is niet mogelijk. Alles is namelijk al dicht... :S

Dag 37 (Goa - Ajuna beach) Hippie Havoc en crazy clubs

's Morgens gaan Christian en ik op pad richting Ajuna beach. Dit is een van de stranden waar de hippiecultuur nog wél leeft. We pakken 2 bussen en zweten ons een weg richting het strand. We lopen over het strand en banen ons een weg door de vlooienmarkt, vergelijkbaar met het Waterloo. Allerlei gave spullen, maar ik dwing mezelf of niets te kopen. Het voedsel aan het strand is erg duur, dus delen Christian en ik een bord. Vandaag zou er hier een Goaparty zijn, dus wij gaan op zoek. Na 20 minuten vinden we een plek waar welgeteld tien stoners aritmisch op de muziek manufreren. Toch maar niet misschien. We pakken de bus terug richting Calangute en pakken een douche. We gaan op onze strooptocht naar goed en goedkoop voedsel. Na een uur zoeken komen we bji Harry's bar. We eten prawns en ik eet octopus(lees postelastiekjes) in een pittige saus. Na 3 powercuts zijn we klaar met eten en komen we, hoe is het mogelijk, een Engelse gast uit ons zelfde guesthouse tegen. We besluiten samen nog even naar de Coffeeday te gaan(hoe kan het ook anders) en vervolgens een biertje te pakken op het strand. 2 Bier later besluiten we dat we wel een club in willen. Na wat zoeken vinden we een club met gratis entree en hebben we de lol van ons leven. Na een paar uur kabaal en blootstelling aan gestoorde russen en indiase schoonheden, gaan we naar huis. Christian viel namelijk in slaap in de club. Erg genoten vandaag. Een dag met een onverwachte wending!

Dag 38 (Goa - Arambol beach)

Omdat we gisteravond besloten hadden om te verkassen staan we vandaag bestijds op. We pakken onze tassen en ontbijten nog even met Jason. Na 1,5 uur en een hoop gebrek aan persoonlijke ruimte komen we aan op Arambol. Dit is de plek die ik zocht.. Een rustig plekje zonder gehassle, hippies en goedkoop! Na wat zoeken vinden we een guisthouse vlak bij het strand voor maar 200 Rs. per nacht. Na wat uitrusten zoeken we een plekje om lunchen en heb ik contact met Marie. Ze werkt in Arambul als fotografe en is onderdeel van een organisatie. Na een kort gesprekje wisselen we nummers uit en gan Christian en ik richting het strand om ons bloot te stellen aan alles wat Goa te bieden heeft. Na wat uurtjes eten we een maal dat wat tegenviel. We hadden twee curries die naar onze smaak veel te zoet waren, mja hoort er ook bij he!! 's Avonds drinken we nog een espressootje en gaan we naar bed. Morgen gaat Christian richting Delhi...

Dag 39 ( Goa - Arambul beach) Corrupt cops and culed comedians.

Na een wat mindere nacht staan we om 9 uur op. We duiken in de zee en pakken Christians tas in. We nemen nog snel een ontbijtje en dan breng ik Christian naar de bus. Op de terugweg besluit in in te gaan op de uitnodiging van Marie en kijk ik bij haar commune. Erg aardige mensen. Na wat hangen chat ik met wat mensen ga ik weer weg. Een facebook aanmaken is mijn volgende plan! Na wat pielen op de pc crash ik op het strand met mijn boekje. Alleen zijnde besluit ik daarna nog even door het dorpje heen te slenteren. Op de terugweg van het strand kom ik twee agenten tegen... Ze houden mij aan willen zien wat er in mijn tasje zit! Ik laat ze zien: een telefoon, wat kaartjes en wat geld. Ze zeiden dat het verplicht was om een paspoort bij me te hebben(Wat niet waar is) en zeiden dat er met 500Rs. zonder problemen vanaf kon komen. Maar ik ging hier tegenin. Ik zei dat het twee minuten was naar mijn guest house en dat ik mijn paspoort wel wou halen, maar ze hielden hun poot stijf. Na wat discusseren en weigeren mocht ik toch weg, zonder boete of wat dan ook... Curruptie... Maar ik had gewonnen =) Tijdens het eten ontmoet ik een paar Engelsen die speciaal voor Yoga naar India zijn gekomen en drink ik een espresso terwijl ik naar een komiek kijk. Hij kon ook Nederlands praten, bleek later in een gesprekje. Hierna ging ik lekker naar bed.

  • 19 Maart 2011 - 08:35

    Vincent:

    Haha je blog staat er nu voor ... 1 woord al op :P haha

  • 19 Maart 2011 - 09:31

    Hans:

    Kijk jij vermaakt je zo te lezen wel:) Nog geen ruzie met koeien gehad toch?;)

  • 19 Maart 2011 - 14:58

    Mam:

    Hey Dion,Klinkt weer leuk allemaal!
    Alleen jammer dat Christian weg is, jullie hebben best ff samen opgetrokken. Maar wie weet wat er weer op je pad komt!! Haha, dat je postelastiekies hebt gegeten!!!! Inktvis smaakt ook nergens naar, het is de saus die het zo lekker maakt. Oma Rinie kon het erg lekker klaarmaken, dat was jammie!!
    Vind het fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Enne... goed opgelost met de politie, zo te horen willen ze hun salaris een beetje ophogen!!!
    Nou jongen, veel plezier maar weer en tot lees'.
    Dikke knuffel van je thuisfrontxxxxxxxxxx

  • 19 Maart 2011 - 23:07

    Vincent:

    Hey dude :D
    Leuk verhaal man!
    Ja je komt vast wel weer n nieuwe chille reisgenoot tegen! Reisgenote perhaps?

    Cheers m8!!!

  • 19 Maart 2011 - 23:07

    Vincent:

    Hey dude :D
    Leuk verhaal man!
    Ja je komt vast wel weer n nieuwe chille reisgenoot tegen! Reisgenote perhaps?

    Cheers m8!!!

  • 20 Maart 2011 - 07:27

    Zipp:

    Dat van die agenten was echt awkward man xD je deed het waarschijnlijk beter dan ik had gedaan lol :p klinkt awesome man, dat india! Grappig dat je ook een keer ging partyen :) ben benieuwd hoe anders dat is! Have the fun !

  • 20 Maart 2011 - 23:30

    Quinda:

    Superspannend die agenten. Intimiderend ook denk ik. Met z'n tween is ook wel prettiger reizen wat dat betreft denk ik! superleuk om je verhalen steeds te lezen en wat fijn om je vriend te zijn op facebook! lekker vriendjes overal op de wereld verzamelen!

  • 22 Maart 2011 - 20:44

    Patries:

    Ze dachten zeker: rijke domme tourist!! Wie is er hier nou stom? Wel ff spannend! Jammer dat Christian nu weg is. W.s. ontmoet je zo weer iemand anders leuks. Het wordt hier ook steeds mooier weer. Voorzichtig komt de lente. geniet maar lekker van het zonnetje xxxx hee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 23058

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 08 Februari 2015

Culi Cali

08 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Incredible India

Landen bezocht: