Sweet, Salty, Sandy, Sunny South India - Reisverslag uit Calangute, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu Sweet, Salty, Sandy, Sunny South India - Reisverslag uit Calangute, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu

Sweet, Salty, Sandy, Sunny South India

Door: coffeehippie

Blijf op de hoogte en volg Dion

15 Maart 2011 | India, Calangute

Dag 33 (Hampi-Goa) from paradise to paradise

Omdat alle sightseeing in Hampi pas rond half 9 open gaat, blijven we wat langer in bed liggen vandaag. We bezoeken een mooie tempel en boeken een gids. Deze verteld ons een hoop over de geschiedenis en culturele aspecten van de groep tempels. Dit was Hampi was ooit een stad van een half miljoen, maar nu een dorpje van 5000. Na de guided tour fietsen we terug naar het dorpje om onze tassenop te haeln, wat later overbodig bleek te zijn. Maarja moet ook aan je conditie denken he ;P We eten lekker bij het Mango tree restaurant en genieten van het schitterende uitzicht hier. Voordt we naar hospet gaan, kijken we nog wat tempels en pakken we de bus, op naar Goa.

Dag 34 (Goa) Beautiful beaches and bright beers

Na 12 uur in de bus gespendeerd te hebben komen we eindelijk aan in Goa. Gelukkig konden we dit keer wel slapen. Sleeperbussen for the win =P. We komen rond 6 uur aan in Goa, waar alles nog dicht is. We besluiten maar richting het strand te gaan en te wachten tot de boel open gaat. Rond half 8 gaan we op pad en we vinden een klein guest house vlak bij het strand. Na wat afdingen komen we op 350 Rs. per nacht, wat niet duur is voor goa. Christian en ik zijn toch best moe en besluiten even te gaan liggen en wat te lezen in een hangmat! Wat een leventje. Na een uurtje komt Christian uit bed en besluiten we nog wat tijd op het strand te vertoefen. Het water is hier erg warm en de temperatuur in de schaduw is super. Om voor wat extra vekoeling te zorgen pakken we nog een lekker koud biertje. Later in de middag dwalen we nog even door de straten van Goa en komen een CoffeeDay tegen (soort Starbucks) en ik heb nog nooit zo erg van een echte espresso genoten! Heerlijk. We eten nog wat aan het strand en gaan lekker naar bed.

-------------------------------------
Noot:
Het publiek in Goa is iets anders dan ik gehoopt had. Ipv hippies(waar Goa bekend om is) zitten hier meer bejaarden(die net uit de gril komen, aaan hun huid te zien), Russen en Indiers die vakantie vieren. Misschien op een ander strandje...
-------------------------------------

Dag 35(Goa) Seathassles and Skinburns

Rond half 10 besluit ik uit bed te gaan vandaag. Lekker rustig aan, zoals dat hoort in Goa. Christian is al wakker en leest al in een boek. We eten samen een lekker ontbijt(Curd met papaya hmmmm) Vandaag verkennen we het zuiden van Calangute. We zoeken naar wat beter publiek, maar tevergeefs. Na wat zwemmen crashen we op een strandbed. Later blijkt dat we hiervoor moesten betalen, tenzij we wat aten. Na een flinke discussie, besluiten we dan toch maar wat te eten te kopen. We gaan weg zonder fooi te geven!! =) Rond 4'en lopen we via de stad terug en worden we door random Indiers uitgenodigd voor een bakje Chai. We praten evenmet de Indiers maar als we vermoedens beginnen te krijgen dat ze iets terug willen, gaan we er vandoor ;P Na een klein beetje verdwaald te zijn( het is namelijk al donker) komen we toch nog goed terecht. We eten een lekkere prawn curry en checken het internet nog even!

Dit was hem weer. Bij de foto's zitten er een paar die de volgende keer weer ter sprake komen!!

• 15 Maart 2011 - 17:30

Raniëll'(ll'):

halloo dion! leuk in goa? xd. papa zei dat je had gebeld en t goed met je ging. (: was vandaag lekkr warm in nl,! 18 graden haha, voor jou koud.xd. ben je betje bruin geworden? xoxoxoxLoveee.x

-khebmetjan.:$-

• 15 Maart 2011 - 18:47

Kroefie:

haha hou je conditie maar op peil jongen die heb je zeker nodig als je weer terug bent;)

• 15 Maart 2011 - 21:25

Romar:

die boom is echt awkardlyawesome:P

kan helemaal niks meer verzinnen om te zeggenXD soddy. blijf blogs schrijven, ik geniet ervan ;)

• 15 Maart 2011 - 22:06

Vincent:

Hey dude,

we miss u here!
    De oprichting van de Veenlandschutterie is in volle gang :D
    Je word volwaardig lid zodra je terug bent ^^ pas dan gaan we ook echt om de tafel om goede afspraken te maken.

Ik vind je verhalen super man :D
    Maar eh hoe staat het met mooie indiase meiden? Toch ergens wel benieuwd daarnaar haha.

Damian is vandaag jarig :D 23 is ie geworden en hij zit met ze kneiter in Zwitserland op wintersport. Vet leuk voor hem ^^

Ik heb net band repetitie gehad.
    Ik ga je zo nog wat mailen man

Cheers!

• 15 Maart 2011 - 23:45

Heidi:

lekker visje! ;-)

• 16 Maart 2011 - 08:22

Nina:

He bah Dion :P

Het klinkt als een heel lekker leventje met hangmatten en strand... mmm! Geniet ervan :)

xx

• 16 Maart 2011 - 19:24

Mam:

Hey Dion, leuk om je weer te lezen!!!!
    Je maakt heel wat mee, en het klinkt allemaal heel leuk!!! Dat mijn zoon zo'n verre reis aan het maken is, kind van een huismuts!, blijft voor mij heel apart. Je bent in zo'n andere wereld! Ben wel een beetje jaloers op je hoor!
    Hier verder alles goed.
    Geniet er maar lekker van, schatje, ik wacht nu al op je volgende blog!!!
    Dikke kus van ons allemaalllllllllllllllllllll
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 17 Maart 2011 - 14:36

Dion Nijhuis:

sorry voor de kwaliteit van de kerk foto's! Had de verkeerde batterijen! En dan werkt mijn apparaatj niet zoals het moet!