Bus-a-mania - Reisverslag uit Hampi, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu Bus-a-mania - Reisverslag uit Hampi, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu

Bus-a-mania

Door: coffeehippie

Blijf op de hoogte en volg Dion

11 Maart 2011 | India, Hampi

Hellow everyone. Ik wou nog even kwijt dat de reacties weer erg leuk zijn!! Iedereen bedankt voor het lezen. Duurde dit keer even, jullie lezen wel waarom! groetjes uit Hampi! -Dion

Dag 28 (Indore) City of broken dreams

Om 8 uur 's morgens gaat de wekker. We maken ons klaar om te gaan en rekenen af. Christian moet 20Rs. Extra betalen omdat hij een glas in z'n slaap heeft gebroken... :S Maargoed. Ons eerste plan was om naae Jalgoan af te reisen door middel van de trein, maar daarvoor was een verscrikkelijke waitlist. We moesten dus een alternatief bedenken. We besluiten nar het busstation te gaan om daar een nachtbus te boeken. HEt resultaat: je kan dat neit twee dagen van tevoren doen! Goed begin. Als we besluiten om een ontbijtjer te nemen bij een bar, vertellen ze ons dat ze maar 1 gerecht hebben!! Volgende restaurant dus! We bestellen wat we willen, maar het was niet mogelijk om mineraalwater voor 1 uur te serveren! ALs je de kans hebt om Indore te vermijden, doe dit!!
Enfin we pakken de bus naar MAndu, een nabijgelegen dorpje(nja 4 uur met de bus). We rijden over bumpy zandweggetjes en steile heuvels. Eenmaal in Mandu aangekomen genieten we van het uitzicht en kom ik een bekende reiziger tegen. Rond 6 uur lopen we richting het Sunsetpoint. Waar je een prachtig uitzicht over de vallei hebt. Schitterend, na een half uurtje pakken we nog een lassi en gaan nog even achter het internet.

Dag 29 (mandu) Hinking and Lassi's

Vandaag gaan we weer vroeg op pad. Om half 7 gaan we aan de wandel, op weg naar een van de verste sightseeingplaatsen. Onderweg komen we apen, koeien en geiten tegen. De wandeling duurt ongeveer een uurtje. We komen uiteindelijk bij het fort aan en hebben wederom een schitterend uitzicht. De rust hier is weer erg fijn. Op de terugweg kijken we nog even bji een moskee en nemen weer een Lassie. We crashen even in het hotel tot de temperastuur weer wat gedaald is. We lopen nog wat rond en kijken weer bij het sunsetpoint.

Dag 30 (Mandu - Jalgoan) Busmadness
and bicycles

Om 6 uur staan we op en huren we een stel fietsen. Vandaag gaan we op zoek naar een afgelegen poort zo'n 12 km van Mandu vandaan. De eerste kilometers verliepen voorspoedig! Maar hoe verder we de countryside in gaan, worden de wegen primitiever, en de heuvels steiler. Na 9 km besloten we de fietsen op slot te doen en te voet verder te gaan! Na wat random beslissingen en klimmen komen we bij ons doel. Wat een geluk. We nemen wat te eten en genieten wederom van het fantastische uitzicht. We gaan weer terug en helpen een paar boeren met het duwen van een ossewagen ;P Daarna weer terug naar het hotel. We moeten om 12 uur uitchecken vandaag. Na de spullen gepakt te hebben bregen we de fietsen terug en eten we nog wat bij een restaurantje. Op naar Indore, voor 3,5 uur in de bus. Tip: Ga nooit achterin de bus zitten, dit kost je je achterste! Indore boeken we een sleeperbus. We worden van kastje naar de muur gestuurd, maarja we hebben de bus! om half 10 vertrekken we weer! poeh weer een dag voorbij!

Dag 31 (Jalgaon, Ajanta, Aurangabad)
bushassle and buddhist beauty

De sleeperbus viel me alles mee! We worden rond6 uur wakker en stappen uit in Jalgoan. Daar stappen we in de bus richting Ajanta. De busreis duurt anderhalf uur en eenmaal aangekomen is het nog 4 km naar de grotten. Omdat het nog vroeg is en wij nog jonge goden zijn, (;P) besluiten we te lopen. De grotten zelf zijn adembenemend. Ze zijn verschrikkelijk mooi en ontzettend oud. Helaas kwam ik er bij de tweede grot achter dat mijn batterijen bijna leeg waren, dus niet zoveel ajanta foto's helaas. We eten nog een Thali en we gaan weer op pad. We nemen dit keer de pendelbs naar boven en dan een public bus naar Aurangabad. Na 5 uur gezeten te hebben komen we eindelijk aan. We voelen ons verschrikkelijk vies, want we waren al 36 uur op doorreis. We gaan op zoek naar vervoer richting Hampi. Na wat zoeken en rondvragen is het mogelijk om een nachtbus te nemen. Maar dan moesten we wel in Bijalpur overstappen. Na een redelijke hoeveelheid geld neergeteld te hebben en gedoushed te hebben, eten we wat met een Nederlandse vrouw die we toevallig tegenkomen. Kiki uit Zeeland. Erg gelachen. Maar goed. We komen bij het busstation aan en onze bus blijkt een gewone publicbus te zijn. Dat wordt afzien. 12 uur lang in een krappe plek tussen herrie zitten. Maarja het moet maar. Het is bijna onmogelijk om in slaap te komen. Christian was echt wat meer bevoorrecht op dit vlak. Ik werd telkens gestoord door Indiers die naast me kwamen zitten en een zat zelfs aan me... Gelukkig heb ik hem snel wqeggejaagd met mijn handen en een reeks boze blikken. De tijd heeft geen haast vannacht, veer een dag voorbij.

Dag 32 (Bijapur-HAmpi)

Om 7:50 komen we aan in Bijapur vanmorgen, en we moeten meteen binnen 5 minuten overstappen op een andere bus richting Hospit. Weer een reis van 5 uur! Ik probeer nog wat chai te regelen, maar ik moest rennen voor de bus, dus wel 10 Rs. lichter, maar geen chai rijker. De reis was weer zeer lawaaiig en ik besluit maar wat te lezen. Mijn boek is bijna uit. Op het einde van de rit slaap ik zelfs nog even!! In Hospit stappen we over op een bus, maar die doet er gelukkig maar 15 minuten over! Eindelijk in Hampi! Christian en ik zijn beiden kapot. We zoeken een hotel en een tentje om wat te eten. Dat was erg lekker! Ik voelde me alsof ik aan het uitsterven was na al die vermoeiende en slopende busreizen. Hampi is erg gaaf! Het bulkt hier van de hippies, dus ik voel me er thuis. We kijken nog wat tempels en besluiten even rustig aan te doen. Ik zoek de markt nog af voor een broek en vind er een!! Nu nog even wat eten en dan lekker plat! Poeh eindelijk bestemming bereikt!

  • 11 Maart 2011 - 13:57

    Dion Nijhuis:

    meer foto's volgen nog!!

  • 11 Maart 2011 - 16:17

    Patries:

    Wauw wat een mooie foto's, we kijken uit naar de volgende!! Wat een totaal andere wereld!! Groetjes van ons

  • 11 Maart 2011 - 20:02

    Mam:

    Hey Dion, wat een prachtige foto's weer!!!!!Wat zie je toch een mooie dingen!!!! Wat een reis heb je meegemaakt!!!!!! Blijf je daar nu even of heb je het alweer gezien!!!!Het ziet er echt prachtig uit en we zijn blij dat je er ook zo van geniet. Hele dikke knuffelkus van ons allemaalxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 11 Maart 2011 - 21:18

    Ranieeeeell :

    Haaii dionn! wat maak je veel mee fck.xd. k mis je wel hoor ! wel even goed om te lezen dat t goed gaat enzo !

    koesievanjezoesie.x

  • 11 Maart 2011 - 21:39

    Heidi:

    komt er ook een foto van je nieuwe broek? :D waar vind je toch iedere keer dat internet?

  • 11 Maart 2011 - 23:02

    Vincent:

    Dude je blijft me verbazen met je namen en subtitels :P wat een genialiteit!

    Ik vermaak me kostelijk :)
    Je broer smste net nog, of ik dit weekend nog ga schieten :) nou dat zeker! :D dus hij komt ff gezellig mee ^^
    Ik heb het Rosenberg trio ontdekt!
    Als je terug bent gaan we wasted worden terwijl we skate 3 spelen en rosenberg trio luisteren.

    Lijkt me aardige dude man!
    Ik vind t super dat je je zo vermaakt!

    Enjoy dude :)

  • 12 Maart 2011 - 07:09

    Sean:

    Haha ik klaag al als ik hier in de bus zit, heb serieuze bewondering voor je public transportation uithoudingsvermogen.

    Pictures zijn wederom erg gaaf. Nice dat je een reisgenoot hebt gevonden! Geniet ervan :)

    High 5!
    Sean

  • 13 Maart 2011 - 16:15

    Hannie Poelwijk:

    ik zou wel even om een hoekje willen kijken het lijkt mij zo gaaf maar soms ook wel moeilijk zo maak je een heleboel indrukken geweldig

  • 14 Maart 2011 - 16:29

    Zippie:

    Hee hippie! Ik mis wel de zaterdagavonden hoor, maar wauw wat een awesome avonturen! Wel bikkelen dat ov daar. Harder werken om uberhaupt te zitten dan hier als wandelende kiosk :p hoop dat je met nog meer verhalen thuiskomt om te vertellen straks! :D

    Huggies :)

  • 20 Maart 2011 - 23:17

    Quinda:

    Wauw echt fijn dat je een reismaatje hebt, kun je samen de ellendige busreizen later bespreken en elkaar er in steunen. Ik moest echt lachen over de 1 gerecht die je kunt bestellen en geen mineraalwater voor 1 uur. Echt hele mooie foto's! leuk om ook jou gezicht te zien op de foto's. Hoop dat de reis verder goed verloopt. ik lees snel verder in je andere verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 23065

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 08 Februari 2015

Culi Cali

08 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Incredible India

Landen bezocht: