Templetrample - Reisverslag uit Māndu, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu Templetrample - Reisverslag uit Māndu, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu

Templetrample

Door: coffeehippie

Blijf op de hoogte en volg Dion

07 Maart 2011 | India, Māndu

Dag 24(Khajuraho-Orccha) Busrides and wrapped beers

Om 6 uur gaat de wekker... Ons eerste agendapunt voor vandaag is een 5 uur durende busreis naar Orccha. De busreis viel me alles mee. Het is schitterend om het landschap zo te zien veranderen. In Orccha aangekomen voorzien we onszelf van een lunch en checken we in in het guesthouse. 200Rs. per nacht, niet slecht :P We eten bij een nederlands(!) restuarantje, maar het viel een beetje tegen. Hierna halen we de camera's op en gaan we op pad. Het uitzicht is werkelijk fantastisch. 's Middags nemen we een welverdient biertje (in krantenpapier gewikkeld, omdat ze geeen vergunning hadden) en spreken we met een Zwitserse man. Erg gelachen. Ik sta voor een moeilijke keuze, waar is mijn volgende bestemming? Na wat spitten in de LP weetik het, Sanchi! overmorgen zullen Allert' en mijn wegen scheiden, op naar het volgende avontuur.

Dag 25 (Orccha) Tampletrample

Rond een uur of 8 gaan Allert en ik op pad. We nemen eerst een ontbijtje en kopen dan een ticket voor wat sightseeing. Orccha is een kleine stad met verschrikkelijk veel mooie tempels en ruines. We bezoeken er een paar en ervaren de mooiste uitzxichten. Als we een beetje afdwalen zien we schitterende groene velden, kolibries en vlinders. En het voornaamste was: Stilte. Na 3 uur rond gelopen te hebben nemen we een lunch en boek ik mijn tiocket richting Bhopal. We besluiten even uit te rusten, want morgen word een lange dag. De rest van de middag hebben Allert en ik besteedt aan wat lezen, plannen en muziek luisteren. Rond 6 uur eten we een pannekoek en nog wat soep met momo's. Ik hou van momo's =D!! Na het eten bel ik nog even met thuis en ga ik naar bed!

DaG 26 ( Orccha-Sanchi) Riksjawheelies and Traintrouble

's Morgens ontbijt ik nog even met Allert en pakken we een Riksja richting Jhansi. Een zuidkoreaanse vrouw uit het hostel reist ook met ons mee, om kosten te besparen. De rit ging rustig, totdat we ff stilstonden achter een vrachtwagen op een helling. We moesten dus snel optrekken en de Riksja maakte een wheelie!!Het blijft natuurlijk een veredelde scooter ;P Mijn trein is vertraagd (10 min) maar dit keer loopt alles op rolletjes. Correctie, alles loopt in de soep. Als de conducteur mijn treinticket checkt, blijft hij verdacht lang stil... Eris iets mis. Het zal toch niet? Ja, toch wel. *vloekt van binnen* Wat bleekl nou, ik zatr in precies dezelfde trein, alleen de verkeerde kant op. HEb ik weer. Dus ik het eerstvolgende station eruit. Ik moet ee half uur wachten en ik voel me echt een freackshow op dit afgelegen station. Ik zit in de General class op de terugweg. Geen probleem. Omdat ik mijn trein gemist had, moet ik een nieuw ticket kopen voor de andere kant op, ook voor general class. (lees: Blik sardientjes mewt veel herrie en rotzooi) Gelukkig is het maar 5 uur -_-' na deze reis kom ik een indiase man tegen die mij op zijn motor naar het busstation rijdt. Daar haal ik nog net mijn bus richting Sanchi. Duurt ook maar 2 uur ;P Na 2 uurt kom ik eindelijk aan in Sanchi. Ik pak het eerste beste hotel en eet nog even een een thali. Gelukkig wertd ik vriedelijk ontvangewn. Wat een dag. Hier nog wat statistieken over deze dag =P:

Aantal uren gereisd: 11 uur
Aaantal treinen: 3
Gebruikte voertuigen:
-Riksja
Trein(ac3)
-Trein(G)
-Motor
-Bus
Afgelegde afstand: +/- 300 km

+punt van d3 dag, de kopntpijn is over =D

Dag 27(Sanchi-Indore) Buddhist beauty and trainnetworking

Ondanks mijn vermoeidheid van gisteren word ik voor 7'en wakker. Voor het eerst geniet ik van een koude douche... Ik neem een ontbijtje en ga op stap. Sanchi staat bekend om zijn bouddhistische monumnenten. Het uitzicht van de heuvel is hier schitterend. Omdat ik er vrij vroeg was, was het nog lekker rustig en kon ik daaar ook echt van gewnieten. Na een uurtje of 2 rond gelopen te hebben door de Stupa's en kloosters, ga ik nog even langs het museum. Bij het museum ontmoed ik Christian. EEn Duitse gozer die dezelfde kant op wil als ik. We lunchen samen en ik besluit mijn plan om te gooien en met hem mee te gaan! Ik check uit bij mijn hotel en we stappen in de bus. OTerug naar Bhopal! We lopen naar het treinstation en proberen een trein te reserveren, helaas is dit niet meer mogelijk en moeten we weer met de General class!! Volle bak. We wurmen onszelf de trein en in gooien onze backpacks op de bagagerekken. Het pluspunt is dat we hele leuke mensen hebben ontmoet! Ik praat met een meisje dat Shalini heet, en uit calcutta komt. Een heel gaaf gesprek gehad en over het uitzicht mocht ik ook niet klagen!! ;) Maargoed ;P ze helpt ons nog even met een Riksja te regelen en we nemen afscheid. Ze beloofd dat we in contact zullen blijven... we pakken een hotel, dat iets aan de dure kant was voor wat we kregen, maarja we waren kapot. morgen weer een dag!

  • 07 Maart 2011 - 14:00

    Vincent:

    Kort maar krachtig ^^
    Succes man :D
    Geniet ervan ik zie je over 92 dagen! Dan is mijn stage net 20 dagen afgelopen :P

  • 07 Maart 2011 - 15:14

    Mam:

    Hey
    Dion, wat een verhalen weer!!! Maar blij dat t met t kontje weer beter gaat!!!!

    Romar: mama en ik waren beetje priegelig geworden omdat we al een tijdje niks gehoord hadden, sta ik in de keuken om mijn mail te checken op mijn ipod.... DION!!!... mama: wat...R: Dion heeft nieuwe blog:D, rennen naar mama's laptop en met veel plezier gelezen:D

    mam: met heel veel plezier!!! Ben graag op de hoogte van jouw avontuurtjes, haha!!!
    Maar het klinkt allemaal super en die treinmissertjes, tsja dat heb jij weer!!!!
    Dag schatje, veel plezier en succes
    dikke kus van ons allemaalxxxxxxxxx

  • 07 Maart 2011 - 16:40

    Simone :

    Ben blij dat beter met je gaat! Super verhaaltje weer, wat een avontuur :) je zit er alweer een maand bijna ongelovelijk hoe snel de tijd gaat! Veel plezier en tot over zoveel dagen!


  • 07 Maart 2011 - 19:39

    Patries:

    Super verhaaltje weer. Wat leuk dat je zoveel mensen leert kennen. En toch vind ik het knap dat je overal komt. Ook al zit je in de verkeerde trein.( Je moeder en ik zouden samen allang in Timboektoe zitten!!) Groetjes van ons allemaal.

  • 07 Maart 2011 - 19:43

    Patries:

    P.s. wat een prachtige foto's weer!!

  • 08 Maart 2011 - 00:26

    Quinda:

    Net voor het slapen gaan nog een verhaaltje van Dion;) hihi Wat schrijf je leuk! en ik had nu tijd om al je foto's te bekijken. Wat een mooie gebouwen en ook mooie foto's natuurlijk. Nu begrijp ik ook waarom iedereen het zo leuk vond als ik een foto van mezelf op mijn reisweblog had gezet. Ik vind het ook leuk om jou in je foto's te zien. Ik ben blij dat het beter gaat met je gezondheid. Verhalen over dingen die fout gaan zijn altijd het allerleukst, zoals die trein. Dion nog veel plezier kijk uit naar je volgende verhaal!

  • 08 Maart 2011 - 06:41

    Ruud,annemieke&kids:

    dion, je verhalen worden ook hier met smaak gelezen, fijn dat het je zo goed gaat !wij zijn 3 dagen in londen geweest en dat vonden we al een groot avontuur ! respect voor jouw lef! veel plezier en goede reis !

  • 08 Maart 2011 - 11:57

    Vincent:

    Mama: "Dion, wat een verhalen weer!!! Maar blij dat t met t kontje weer beter gaat!!!!"

    Geniaaaaaal!

    Ik realiseer me dat ik gister het halve verhaal heb gelezen, de rest moest dus nog online komen :)

  • 08 Maart 2011 - 13:42

    Stijn:

    Weer helemaal bijgelezen! Leuke verhalen!! Goed om te horen dat je veel mensen ontmoet!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 23056

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 08 Februari 2015

Culi Cali

08 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Incredible India

Landen bezocht: