The 6000 year-old City - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu The 6000 year-old City - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu

The 6000 year-old City

Door: coffeehippie

Blijf op de hoogte en volg Dion

26 Februari 2011 | India, Vāranāsi

Dag 15 (Varanasi) Cremation is education, burning is learning

Rond een uur of 10 ga ik naar boven voor een ontbijtje. Tijdens mijn ontbijt ik Raavi en Darren. De3 een komt uit California, de andere uit Londen. We praten wat en lunchen ook samen. Rond 3en is het wat afgekoeld en besluiten we nog even de stad in te gaan. We maken een lange wandeling over de ghats en kijken een lange tijd bij de burning ghats, toch een zeer facinerend geheel. Een indier verteld ons meer over het ritueel en gebruikt de twee slagzinnen: Burning is learning, cremation is education xP
Na de tocht en het schouwspel pakken we nog even een biertje. Goed plan na zo'n lange dag!

Dag 16 ( Varanasi - Sarnath) three different worlds

Weer een ochtend waarbij ik mijn wekker totaal negteer. Rond 10 uur besluit ik mijn persoontje bloot te stellen aan een veel te koude hoeveelheid water en neem ik een lekker ontbijtje. Ik ontmoed een stel meiden en praat voor het eerst in 2 weken nederlands. Rond 12 uur komen Darren en Raavi naar boven. Omdat we gister zo hadden genoten van de Kingfishers namen we het vandaag nioet zo nauw met de tijd. Ons doel voor vandaag was Sarnath een klein bouddhistch plaatsje ten noorden van Varanasi. We roepen een riksja driver en gaan op pad. Wat een kamikazepiloot. Na een lange tocht door zandwegen en drukke straten komen we aan in Sarnath. We beginnen de trip bij de Stupa waar buddha zijn eerste lessen heeft gegeven. Daarna bezoeken we nog een Jaintempel en een andere bouddhistische tempel. Na onze tempeltax voor vandaag bereikt te hebben besluiten we om van het touristische centrum af te wijken. We komen eerst langs een Indiaas dorpje en toen in een hele rustige serene plaats. Erg lekker na al die drukte! We eten daarna soep met momos in een tibetaans restaurantje, supergoedkoop en erg lekker. Tijdens de terugreis belsuit ik dat ik voorin de Riksja wil zitten, doodeng, maar wel een ergvaring rijker. Weer een dag voorbij...


Dag 17 (Varanasi) Mustardseeds and Marajuna

's Morgens pakken we als eerste een boottripje op de ganges. Erg nice om lekker te varen en zo'n spirituele stad te zien ontwaken. Na de trip even douchen en dan een ontbijtje nemen. Tijd voor een avontuur: het Postkantoor en een ATM vinden. Score: geen post verzonden, geen ATM gevonden, een shirt, een armbandje en een 20Rs. voor een riksjaritje dat me alleen maar tijd kostte xP Goed gedaan dus. EEnmaal terug bij het hotel kom ik Darren en Raavi tegen en we besluiten samen naar een
ATM te gaan zoeken. En we vonden hem. We eten wat bij de Brown Bread Bakery. De ober had een shirt Waar een wietblaadje opstond met de tekst marajuna eronder. Hilarisch. Darren vraagt de ober om een aanbeveling te doen en dat kostte hem de grootste moeite. Erg gelachen. We komen ook Johanna nog tegen, een duitse reiziger de we al eerder tegen zijn gekomen. Terug in het hotel komt de mechanic langs voor de boiler. YEs morgen warm water!!

-------------------------------------
FF wat statistieken:

Dagen in India: 19
Aantal dagen regen: 4
Aantal flessen water gebruikt: 24
Aantal hotels met warm water: 2/4
Gemiddeld aantal dagen per onderbroek: 3 xP
-------------------------------------

Dag 18 (varanasi) The First Dutch encounter

Als mijn wekker gaat om 8 uur, ervaar ik iets, waar ik al heel lang naar uit heb gekeken: Warm water. Ahwe dat was heerlijk. We hadde om 9 uur afgesproken, maar Raavi blijft weg. Het duurde vandaag 45 minuten voordat mijn ontbijt geserveerd werd. Omdat Raavi niet op komt dagen besluiten we de wandeling een dagje uit te stellen en lekker een dagje niets te doen. 's Avonds gaan we op zoek naar een restaurant, maar die was vol. Op de terug maare een Randomrestaurantje gepakt en het beviel aardig. Darren en ik voelde ons vandaag niet zo goed, misschien lag het aaqn onze zoutspiegel. Terug in het Mishra ontmoet ik Allert, de eerste Nederlander en besluit met hem verder te reizen maandag. Wel gek om weer Nederlands te kunnen praten. Hij studeert medicijnen in Utrecht. Best aardige gast.

Dag 19 (Varanasi) The real India

Vandaag slaagd Raavi er wel; in om op tijd op te komen dagen. Tenminste, redelijk op tijd. Als we de deur uitstappen komen we Mustardseed tetgen. een gelovige blanke man waar we al eerder erg grapppige dicussies mee hebben gehad! Erg gelachen. Daarna lopen we richting de minder touristische Ghats. Erg fijn, net even iets meer rust eneen goed beeld van de bevolking. We lopen door de hitte en gaan opzoek naar water, bij een kleine markt kost het ons 10 minutyen om een fles water te vinden. We gaan over een gigantische brug(dubbellaags) die verschrikkelijk druk was. Voertuigen in alle denkbare soorten en maten schoten voorbij. Na wat klauteren kunnen we van de brug af. We komen in een dorpje terecht, waar ze niet aan touristen gewend zijn! We worden aangekeken alsof we een stel aliens zijn xP Maar geen gebedel, boat of massage vragen, maar wel giechelende en starende kindergezichtjes. Het was alsof je 100 jaar terug in de tijd ging. Joingetjes speelden met banden en takjes. We namen wat Chai op straat, maar dat viel niet mee. Engels was geen optie. Daarna eten we wat PAkora's op straat en besluiten we de outback in te gaan. We banen ons een weg door de velden en komen uit bij een open plek waar kids criquet spelen. We gooiden onze tassen aan de kant en besloten mee te spelen. Superleuk. Darren was hun grote held en Raavi liet de kids met zijn Iphone spelen. Erg genoten. a anderhalf uur besloten we weer terug te gaan naar het dorp voor wat chai. We kregen nog een hele introductie vn de familie van een van de jongens en gingen toen richting de oever van de ganges. Vandaag heb ik iets gezien wat ik al heel lang wou: het echte India....

  • 26 Februari 2011 - 16:31

    Vincent:

    Hey dude,

    de één net weg :P de ander net terug!
    Damian is hier weer en we hebben al geschoten XD hahaha. Heel gek voor beide :) ik heb een fucking gave boemerang gehad en een armband ^^ echt nice!!!

    We miss you here dude!

    Je verhalen zijn erg gaaf :D
    Echt zo vet dat je elke dag met een leuke zin begint :P hou dat zo! Ik lees dit graag.

    Keep going m8, and take care!!!

  • 26 Februari 2011 - 20:33

    Mam:

    Hey Dion, ik kan maar een ding zeggen: WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
    Echt super wat je allemaal meemaakt!! En wat een mooie foto's weer. Ik vind het nog steeds heerlijk om je te lezen, dus blijf lekker schrijven!!haha.
    Hier alles goed, er wordt druk geklust en het wordt echt prachtig. Marco heeft ons super geholpen met de vloer. Zijn we heel blij mee.
    Nou liefie, geniet lekker verder and take care of yourself. Superdikkeknuf van ons allemaalxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Love you

  • 26 Februari 2011 - 21:55

    Petra:

    Hee Dion,

    Wat ontzettend leuk om al je verhalen te lezen. Voor mijn gevoel heb je het erg druk met van alles te zien en te beleven!
    Man wat goed van je dat je dit hebt gedaan.
    Hier gaat alles goed.
    Axl heeft vorige week zijn A diploma gehaalt en is nu begonnen voor zijn B diploma.
    Wij hebben de badkamer voor het nieuwe huis uitgezocht, ook erg leuk.
    Mag je wel eens in bad komen liggen als je terug bent. Lekker een warm bubbelbad met lichttherapie.
    Zul je dan wel een verademing vinden.

    Nou blijf lekker schrijven, kunnen wij allemaal meegenieten en als er hier iets te melden is, doe ik dat hier. Blijf je toch nog een beetje op de hoogte.

    Dikke kus,
    Petra en natuurlijk Erik, Axl en Ziya

  • 27 Februari 2011 - 07:13

    Pap:

    Het echte India is ook mooi hè? Wat is je volgende bestemming?

  • 27 Februari 2011 - 08:03

    Brenda:

    Eeej!
    Superleuke verhalen! Het is echt een hele ervaring, maar je broek van de foto's hiervoor is wel het mooist.
    Groetjes en succes!

  • 27 Februari 2011 - 12:34

    Kyra:

    heeey dion!! wat super leuk om weer je avonturen te lezen (moest weer even bijlezen:p). Gaaf dat je zo aan het genieten bent, allemaal mensen ontmoet en op de plekken komt waar je echt wilt zijn! en bedankt voor de statistieken:p ofzo... geniet!! xx

  • 27 Februari 2011 - 20:54

    Nina:

    Ik stem voor elke blog een statistiekendeel. hahaha!
    Klinkt geweldig en ik vind die foto van die man in de boot echt fascinerend mooi!!!!

    Knuffelsss

  • 28 Februari 2011 - 10:43

    Stijn:

    Ik krijg weer helemaal herbelevingen! Klinkt allemaal super!! Doe je ding!

  • 01 Maart 2011 - 15:27

    Patries:

    Wat zal je straks de wasmachine weer waarderen!! Leuk om de bevolking zo te ontmoeten en wat heerlijk die warmte. Het is hier nl. maar 1 graden met een heel guur windje. Je mist niks dus. Ga snel een stampotje koken. xxxx van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 23061

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 08 Februari 2015

Culi Cali

08 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Incredible India

Landen bezocht: