Traintrouble en religues rumbling - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu Traintrouble en religues rumbling - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu

Traintrouble en religues rumbling

Door: coffeehippie

Blijf op de hoogte en volg Dion

22 Februari 2011 | India, Vāranāsi

Helleuw everyone,

Alles goed? Ik wil even laten weten hoe tof ik het vind dat ik zoveel leuke en lieve reacties krijg! Keeps me going! Veel leesplezier!!

Dag 11 (Delhi) Social Shelton

Een heerlijk rustig dagje vandaag! Lekker uitgeslapen en op zoek gegaan nar hetzelfde hotel als gisteren. Wat een zoektocht. Omdat alles zo dicht op elkaar zit en overal borden hangen, kon ik het moeilijk vinden. Ik heb er welgeteld 1,5 uur over gedaan om het hotel met terras te vinden. xP Eenmaal boven kwam ik in gesprek met 2 canadese meiden(Kaily en Christina). Heb lekker wat ervaringen en nummers uitgewisseld en daarna nog wat gegeten. Ze wachtten op een vriendin die uit Varanasi zou komen, maar haar trein was 7 uur(!!!) vertraagd xD Dus daarom duurde het wat langer. Na een tijdje ben ik naar beneden gegaan om mijn treinticket via het internet te boeken. So far so good. Ik moest wachten tot zondag voor mijn trein. Dus meer Delhi voor Dion. Ik besloot me weer terug te trekken naa het terras en Kaily en Christina waren er nog steeds. Na een uurtje kwam hun vriendin eindelijk en zijn ze op stap gegaan! Voor het avondeten zocht een nieuw slachtoffer.
Naam: Kevin
Land: Us, Boston
We hebben lekker wat gegeten en gepraat en afgesproken dat we de volgende dag wat sightseeing zouden gaan doen. weer een dag voorbij.

Dag 12 (Delhi)Free food and sweet goodbyes
Om een uur of 9 sta ik bij het shelton om te ontbijten met Kevind. Ik neem een lekker bakje Curd(soort yoghurt) en een hot ginger,lemon,honey thee. We hebben een druk programma vandaag dus we gaan snel van start. Halte nr.1: Safdarjangs Tombe. EEn zeer mooi gebouw in Mughul stijl. Het is een tombe met een schitterende tuin eromheen. Ik spot aapjes, eekhoorns, papegaaien en zelfs een pauw! Wat een klein paradijsje hier. Terwijl ik rondloop maakt Kevin wat sketches, want hij studeert architectuur. Na wat afdingen bij een riksjadriver kunnen we voor 100Rs. Naar de Iscon Temple. Ik ben al is in deze Krishna Tempel geweest, maar Kevin nog niet. Het was weer een mooi gezicht om te zien. Voor het eerst wat Indiaas gebak gehad, erg lekker.
-
Grappig feitje: Rooibos is een nieuwe revolutionaire smaak thee in India. Wij Nederlanders drinken hem al meer dan 200 jaar xD
-
Als laatste gaan we lopend naar de Lotus Temple. Toch wel een plek die ik heel erg mooi en fijn vind. Het is een meditatie/prayer plek voor alle religies en geloofsovertuigingen. EEn goede insteek vind ik zelf. Na een korte meditatie zitten we nog even langs het water en pakken we een Riksja terug naar Pagaranj(wijk in Delhi) En pakken we een kingfisher. De mensen die naast ons zitten hadden superveel besteld, maar zijn op een gegeven moment weggegaan. Ze hadden een bord niet eens aangeraakt! We hebben het bord gepakt en een free lunch gescoord!!! Lang leven het leven van de backpacker =) Na de lunch zijn we terug gegaan naar ons hotel en hebben we wat uitgerust, zelf even geslapen. 's Avonds is Hemant nog even langsgekomen en ik heb toen afscheid van hem genomen. Als bedankje heb ik hem een klein kado gegeven.

Dag 13 (Delhi-Varanasi) Terrortrain
Om acht uur stap ik weer uit bed. Weer afgesproken met Kevin. Een koude douche verwelkomt mij vandaag, niet erg plezant. Ik ben vandaag eerder dan KEvin en zie dat er een dude helemaal alleen zit. Zijn naam is Will en hij komt uit Australie. Ook hij gaat maandag weer terug. We genieten met z'n 3en van ons ontbijt en gaan dan op stap naar de Jama Majid. Een Moskee in Delhi. We hebbemn wat problemen, je moet namelijk 200 Rs. Betalen voor een camera, maar daar had ik geen zin in. We proberen naar binnen te glippen, maar dat lukte niet. Dan maar betalen... De moskee ws weer een stukje Moghul-kunst. We besloten terug te lopen naar Paharanj. Wat een avontuur! Overal waren arme mensen en toeters vlogen om je oren! Een vermoeiende maar interressante ervaring. Na wat gegeten te hebben ben ik naar het NDtreinstation gegaan, bleek ik in OldD te moeten izjn. Dus heb ik een fietsriksja gepakt. Wat een enge trip was dat en alles behalve comfy, mja het scheelde me 200Rs... Eenmaal in de trein blijkt mijn plekje dubbel geboekt te zijn. Kijk nu al uit om 1 m2 te delen met twee anderen, voor 17 uur!! :O

Dag 14 (Varanasi) Burning bodies en touchy temples
Om twee uur 's nachts was er gelukkig een ander plekje vrij gekomen en ben ik daar gaan liggen en heb ik nog 7 uur kunnen slapen. Ik was doodop. Rond negen uur werd ik wakker, en bleek het dat ik er bijna was!! Dus ik snel me spullen pakken en naar buiten. En Ik bedank het schitterende Indiase meisje dat me geholpen had!
Eenmaal in Varanasi aangekomen word ik overvallen door een TukTukdriver en ik vertelde hem dat ik een kamer had geboekt. Hij zij dat alle kamers bezet waren. Toch zei ik dat hij erheen moest gaan! Wat een straatjes en gangetjes hier. HEt is een groot doolhof. Uiteindelijk bleken er genoeg kamers vrij te zijn en heb ik geboekt! Na wat gegeten te hebben samen met een Frans homo-koppel ben ik ik op een guided tour gegaan. Mixed experiences. Ik heb mooie dingen gezien zoals schitterende kleine Tempels, tot hele drukke waar je helemaal gesearched werd, uit veiligheid. De meest heilige Hindu tempel was een zo druk dat het niet meer leuk was, voor mij geen spirituele plek. Ik had namelijk het gevoel dat ik in de rij stond voor de supermarkt tijdens rushhour. We werden ook direct in een Silkfactory geleid. Als een val. De man begon ons te vertellen hoe trots hij was dat zijn fabriek in de LP stond en later over zijn producten. Het was niet erg duur, maar de manier waarop het ging beviel ons niet. Op de terugweg besloten we de avond bij de Ghats door te brengen. Wat gaaf. Ik heb de Burning Ghats gezien, waar mensen gecremeert worden. Een hele rare maar mooie ervaring. Vervolgens zijn we naar een Hinduritueel gaan kijken, waar mensen met bloemen gooiden, op hoorns bliezen en mooie cirkelende bewegingen maakten met verschillende objecten. Dit ging gepaard met muziek en een hoop lawaai. Allemaal om hun goden te eren. Na een uur was ik het een beetje zat, want het was veel van hetzelfde. We zijn wat gaan eten in het hotel en lekker gaan slapen.

  • 22 Februari 2011 - 08:07

    Pap:

    Mooi verslag weer. Leuk al die mensen die je ontmoet! We zijn jaloers op de ervaring die je doormaakt.

  • 22 Februari 2011 - 08:18

    Mam:

    Hey lieverd, fijn om je weer te kunnen lezen!!!Wat maak je allemaal mee!! Geweldig. En wat leuk dat je steeds zoveel mensen ontmoet. En goed dat je doorzet( dat hotel dat vol zou zitten) ben trots op je. Geniet ervan schatje. Ik hou van je, mamxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 22 Februari 2011 - 08:44

    Heidi:

    klinkt onwijs tof dionnetje!
    dan denk je dat de treinen in nederland veel vertraging hebben, maar jeetje zeg, 7 uur vertraging, kan je in india ook een vertragingsformulier invullen? ;)

  • 22 Februari 2011 - 11:22

    Stijn:

    Hey Dion, En? Volgens mij vind je Varanassi heel gaaf! Mooi verslag! Ik krijg nu wel een beetje heimwee naar India! S

  • 22 Februari 2011 - 12:31

    Vincent:

    WHAHAHA geniaal die namen en de subtitels :P ik lach me suf.
    Goed dat je het goed hebt, schitterende meisje? :P you took pictahhhh???????

    Leuk dat je het zo geweldig hebt man :)
    Ik wens je echt muchos fun toe!
    Blijf zo schrijven, echt heel leuk en entertaining!

  • 22 Februari 2011 - 12:31

    Vincent:

    Oh ja je longboard ligt hier ;)
    Man dat ding rijd soepel!!!

  • 22 Februari 2011 - 17:20

    Romar:

    awesome dion.

    waar haal je al die backpackers vandaan johXD heel veel plezier man.

    p.s. nog steeds geen diarree? domper man:P

  • 23 Februari 2011 - 08:26

    Lieke:

    Oh oh Dion, je bent verwend! Ik sta elke dag onder een koude douche!
    Nee, t klinkt wel als afzien, die treinreis! Maar tof dat je zo veel nieuwe dingen ziet en mensen ontmoet :)
    Have fun!
    X

  • 23 Februari 2011 - 09:32

    Patries:

    Wat een ervaringen allemaal, kom niet eens meer aan mijn eigen leesboek toe!! Ook de meiden kijken hun ogen uit naar je foto's. We hebben hier van de week met je ouders en Ra shoarma gegeten. Was heel gezellig maar we missen jou en je broer dan wel hoor. Door zoveel reisverslagen genieten we hier met zn allen mee. Veel plezier nog!! Groetjes

  • 24 Februari 2011 - 19:33

    Ben:

    He Dion, van je moeder heb ik gehoord van je reis, geweldig, wat een ervaring! Vanaf nu volg ik je belevenissen ook, al het voorgaande heb ik al gelezen. Ik wens je het beste, geniet ervan! Groeten van Ben (oud-collega van je moeder)

  • 25 Februari 2011 - 12:41

    Sean:

    Geweldig die pictures en verhalen, die buring ghats ziet er erg indrukwekkend uit op google image =P.

    Beste wensen!!

    Sean

  • 25 Februari 2011 - 14:38

    Kroefie:

    He gozert,

    Klinkt best goed daar, hehe ff gratis lunch scoren en naar binnen glippen;) boefie ben je he;)

  • 26 Februari 2011 - 07:23

    Mam:

    Hey man, hier ikkie nog een keertje. Mooie foto's!!!! Leuk dat je 't zo naar je zin hebt dat je nog ff in Varanassi blijft. Er is natuurlijk ook zat te zien!!! We genieten nog steeds met je mee.
    Dag Kanjer,, tot lees.
    Dikke knuffel van ons allemaalxxxxxxxxx
    Love you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 23066

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 08 Februari 2015

Culi Cali

08 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Incredible India

Landen bezocht: