Amazing Agra - Reisverslag uit Agra, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu Amazing Agra - Reisverslag uit Agra, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu

Amazing Agra

Door: coffeehippie

Blijf op de hoogte en volg Dion

15 Februari 2011 | India, Agra

Dag 7 Agra

Als om 10 voor 4 de wekker gaat sta ik nog een beetje slaapdronken op. Snel m'n spulen pakken en dan naar beneden. Het personeel werd wakker gemaakt zodat ik kon betalen. Was best prijzig, gezien het feit dt ik het hotel niet zelf had uitgekozen. Op het station aangekomen werd mijn tas direct aangepakt en naar het juiste perron gebracht. Wel dik gescammed, mja. T was nog vroeg xP De trinreis was apart, maar achteraf viel het mee. Ik heb alleen nie kunnen slapen door de Chaiwallahs(lees: Railcatering) die elke 2 minuten langskwamen. Maar die zijn lang niet zo leuk als de Rc's in nederland hoor!! Omdat mijn waterfles een klein beetje open stond is er wat water in mijn daypack gekomen. Opzich niet zo erg, maar moest wel ff alles droogmaken. Alleen was het donker in de trein en ben ik helaas mijn pn kwijtgeraakt =( Heeel kut, want die p[en was een van de meest betekenisvolle objecten voor mij. Na een uur vertraagd te zijn kom ik dan aan in Agra, wouw, wat een andere wereld. Ondanks dat Agra ook wel 3 miljoen mensen heeft is het een totaal ander beeld. Op het station word ik opgehaald en word me meteen wat sightseeing aangeboden. Ik heb eerst wat gegeten en wat gepraat met wat Fransen. Die hier heel veel zijn trouwens. Daarna heb ik wat gerust en ben toen op pad gegaan!

Als eerste ben ik bij de baby taj geweest, die supermooi was. zie foto's. Ik heb daar ook een rus ontmoet, wrmee ik nog even gepraat heb, toffe dude. Ik vertelde hem dat ik me som noal eenzaam voelde enzo. En toen zij hij dat ik misschien nog niet klaar was voor de vrijheid, misschien had hij ergens wel gelijk. Volgende stop: Een mooie spot aan de westkan van de rivier waar je taj mahal kon zien, wat een uitzicht. Op die zelfde spot ontmoet ik twee duitse meiden die ik al eerder die dag had gezien. Ze zeiden dat ze voor geen guod alleen naar India zouden willen, mja t waren wel vrouwen....

Toen kwam het mooiste gedeelte van de sightseeing van vandaag, Het Agra Fort! Wat een gigantisch complex is dat. Schitterend een heel verschillend en ook nog is schittrende views op de Taj. Zeker de moeite waard. Wou ik ben nog nooit ergens zo aangekeken. Zowel door toursisten als door Indiers. Ze hebben de rare gewoonte om mensen echt aan te staren. Zullen mijn blonde krullen wel geweest zijn ;) Uitgeput kom ik terug in het hotel. Als ik mijn bed raak slaap ik meteen voor 10 minuten. Toen wou ik nog even wat eten en bond ik een gesprek aan met twee Zweden: Kaspar en Yanina. We hebben veel gekletst en een spelletje Chiago gespeeld, een kaartspelletje. Was superleuk en ook iets wat ik nodig had, een beetje sociaal contact =) dan snel naar bed, morgen is het weer vroeg dag!!

Dag 8 Agra Regen??

JA dames en heren ik heb ondervonden dat het kan regenen in India :P Ik zou eigenlijk de taj gaan bekijken vandaag en was er ook speciaal vroeg voor opgestaan! Maar door de regen leek het me beter om morgen te gaan, want de Taj Schijnt juist in de ochtend zo mooi te zijn, en minder druk ook. Dagje rust dan maar. Heb lekker met wat mensen gepraat mijn treiticket terug naar Delhi geboekt en mijn hotel ook al besproken! Morgen vroeg op naar de Taj Mahal =)

  • 15 Februari 2011 - 09:57

    Vincent:

    Wauw dude, volgens mij heb je nu de ik maak echt om de 2 dagen een ook nog interessant en leuk blog aan gefixd :D

    Nice man, don't feel lonely dude!
    Geniet van al het moois om je heen, en neem de tijd voor jezelf. Hier in NL is het al hectisch genoeg. Geniet er juist even van :) en probeer inderdaad lekker random met mensen te gaan praten! Altijd leuk :)

    Ik zit op stage en heb straks een colom overleg en dan moet ik wat resultaten presenteren. SPANNEND! Vanavond band repetitie :) Ik ben bij je in gedachten. Enjoy dude!

  • 15 Februari 2011 - 14:30

    Kroefie:

    He kerel,

    zo te lezen is het best mooi en vermaak jij je best daar;) Haha het zijn je krulle die ut m doen;) geniet ervan kerel spreek je

  • 15 Februari 2011 - 15:01

    Simone:

    Hè dion, het is echt leuk je blogs te lezen! Ik snap het gevoel maar komt goed, zoals Vincent zegt geniet ervan en dan komt het helemaal in orde :)

    Liefs

  • 15 Februari 2011 - 15:46

    Stijn:

    Waarschijnlijk ga je het hete seizoen in.....vertrouw op je zelf...snap dat je je af en toe eenzaam voelt, maar uiteindelijk is dit alleen maar 'groeien'. Hoe gaat het met je 'spirituele' avontuur? Geniet van de Taj mahal...wees er vroeg bij!!!

  • 16 Februari 2011 - 06:09

    Mam:

    Hey lieverd, wow, wat maak je allemaal mee!!!
    Ik kan me best voorstellen dat je je af en toe wat eenzaam voelt.Dat wordt wel minder hoor, jij legt zo snel contacten. En het is gewoon wennen, hier bij ons was je altijd onder de mensen!!!!Feest-beest!!!Komt wel goed schatje!Geniet van al dat moois om je heen. Ik bel je snel weer. Dikke kusxxxxxxxxxmam

  • 16 Februari 2011 - 12:58

    Kyr:

    jeeej railcatering:D. haha, mooi om zulke dingen mee te maken hoor!
    ach, het 'eenzame' gevoel zal uiteindelijk wel meevallen. je hebt hier zoveel contacten en zoveel mensen die je kent dat je gewoon een soort van moet 'afkicken'. probeer de mooie kant ervan te ervaren en dan kun je er vast rust in vinden:). blijf vooral genieten van alle mooie dingen die je daar ziet! xx kyra

  • 16 Februari 2011 - 16:16

    Romar:

    oew, zonde van je pen man, je hebt alleen gelukkig niet het object zelf nodig om de betekenis ervan door te krijgen.

    Ik denk aan je man, heel veel plezier daar en succes met al je jaloezieopwekkende avonturen

  • 17 Februari 2011 - 04:24

    Damian:

    Hee Dude!!

    Heb hier vanuit Australie even al je blogs gelezen, naja, even, het duurde wel een tijdje, maar echt supervet om alles te lezen. Kan me voorstellen dat het een enorme ervaring is, maar ook dat het erg moeilijk is om in het begin alleen te zijn.

    je foto's zijn trouwens echt super tof!!!

    Nog 1 weekje en dan ben ik weer terug in Nederland. Ik zal in ieder geval je blogs blijven volgen!!

    Anyhow, Enjoy Enjoy Enjoy en take care of urself!!!!

  • 17 Februari 2011 - 09:50

    Lieke:

    Heey Dion,

    Jij hebt de smaak van t reizen wel te pakken dus ;) Ik heb -heel slecht, maar ik ben er blij mee- besloten om toch te blijven waar ik zit en een duikmaster te worden. Maar het ziet er mooi uit op je foto's! En gewoon terugstaren naar al die Indiers ;)

    Dat van die eenzaamheid herken ik wel, maar dat schijnt te wennen en dat merk ik ook wel. Ik heb het in ieder geval al veel minder dan de eerste week. Hopelijk gaat t bij jou ook die kant op!
    Veel plezier!

    Xxx Lieke

  • 17 Februari 2011 - 20:39

    Mam:

    Hey jongen, wat een prachtige foto's staan er op je blog!!!!'Maar dat heb jij weer: eindelijk bij de Taj, regent het!!!! De taj bij regen, nou ja, dat moet je ook gezien hebben!!!!haha. Ik hoop dat je hem ook nog een keer met 't zonnetje zal zien!! ik vond het fijn je stem weer even te horen, vanmiddag.
    Nou,geniet ze en ik lees je weer.
    Kus, mam

  • 27 Februari 2011 - 18:55

    Quinda:

    Ik weet heel goed wat je bedoeld, dat je je alleen voelt. Het is gewoon fijn om je ervaringen te delen met iemand. En Alleen avondeten vind ik ook maar niets. Ik hou toch wel van heel veel mensen om me heen. En jij blijkbaar ook...heeft dat te maken met dat je nog niet toe bent aan alleen zijn? of is het delen van je ervaringen gewoon wel heel fijn?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 23062

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 08 Februari 2015

Culi Cali

08 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Incredible India

Landen bezocht: