Last days of Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu Last days of Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu

Last days of Delhi

Door: coffeehippie

Blijf op de hoogte en volg Dion

13 Februari 2011 | India, Delhi

Vervolg dag 5

De rest van de Dag lekker rustig aan gedaan. 's Middags ben ik nog even door de straten van Korol Bagh geslenterd. Wat een drukte hier zeg. Die avond heb ik gewoon in het hotel gegeten. Lekker Vegatarische Nav Rattan Korma! Mix van groente in saus met een soort pannekoeken. Het personeel is hier heel aardig en vind me maar gek en grappig! Elke ochtend komt dezelfde ober naar me toe, met een grote glimlach, als ik weer een Indiaas ontbijtje bestel :D Overmorgen de Trein naar Agra pakken, weer even iets anders, want ik begin Delhi nu wel een beetje saai te vinden...Tijd voor een nieuw avontuur kinders...:D

-------------------------------------
Cultuurshock
-------------------------------------
HEt verschil is hier heel groot! Mensen zijn arm, echt arm. Ik he zelfs kleine kinderen weg zien kwijnen in de zon. Best wel heavy. Toch was het minder erg dan ik verwacht had. Ik was er vast een beetje op voorbereid.
-------------------------------------

Dag 6 (New Delhi)

Vandaag ben ik lekker betijds opgestaan, zodat ik nog wat aan mijn dag had. Ik heb via het Hotel een taxi gefixed, o even naar het treinstation van New Delhi te gaan. Ik moest namelijk een ticket naar Agra kopen. Na eerst misleid te worden door verkopers, die me naar hun eigen standjes leidden, ben ik uiteindelijk bij het international tourist centre uitgekomen en ik heb daar een ticket gekocht. Toen ik daar moest wachten (bijna 1,5 uur!) heb ik leuke gesprekken gehad met een Japanse dude die naar Varanasi ging en een Australische dude, die 3 maanden yogales had gegeven in Rishikesh(Yoga Capital of the World) Een erg chille dude. Terug in de taxi belde mam me even. Wat is het toch heerlijk om even zo'n bekende stem te horen! Nog geen twee minuten later werd ik gebeld door Hemant (ja ik ben achter z'n naam gekomen xP) dat hij vanavond nog ff langs wou komen Natuurlijk ja gezegd want hij is supernice. In het hotel heb ik nog even naar mijn Hotel in Agra gebeld en een kamer tot donderdag geboekt! Weer wat geleerd. 's Middags heb ik mijn moed verzameld en ben ik de markt op gegaan om een traditioneel shirt te kopen. Ik vind mjn zwarte vest toch iets te warm bij 29 graden ;P En anders verbrand ik levend, dus vandaar. Toen ik een mooie vond, stond er helaas een bordje met: Fixed Prices, No Bargaining.... Dus dat kon ik helaas niet proberen. Voor 350Rs.(5€) een mooi shirt gevonden. misschien duur voor indiase maatstaven, maarja tis wel een mooi shirt =) Who cares xD Ik kijk erg uit naar vanavond en ga nu nog ff wat rust pakken. Moet morgen om 5:25 in de trein zitten namelijk xD Goodbye en Namaskar =)

  • 13 Februari 2011 - 09:39

    Kyr:

    heey dion!! wauw, leuk hoor al je ervaringen!! ben benieuwd naar je volgende avonturen:). hoop dat je leuke mensen gaat ontmoeten, xx kyr

  • 13 Februari 2011 - 10:41

    Vincent:

    WOW DUDE!!
    Agra lijkt me zo gaaf!
    Je moet ook zeker iets spiritueels gaan doen daar :) denk dat je daar heel blij van word :)

    Have fun dude!
    We horen graag van je

  • 13 Februari 2011 - 10:48

    Stijn:

    Hey Dion, ik ben weer helemaal bij gelezen en klinkt goed allemaal.....geniet, maar doe ook voorzichtig in Agra.....wil toch wel weer terug hoor.....have fun. S

  • 13 Februari 2011 - 12:14

    Lia:

    Wat heb je al veel op je blog staan, zo leuk om te lezen! Die armoede lijkt me heftig om te zien. Je gaat op stap naar Agra????Ik zal Vinnie vragen wat dat is.
    Enjoy, have fun!!!

  • 13 Februari 2011 - 12:28

    Mama&Raniell&Romar:

    jammer van het afdingen. Anders was je wat goedkoper uitgekomenxd. Maar 5 euro is toch niks. haha luxe leven als daar 5 euro zoveel waard is.xd Succes met vroeg opstaan. Goeie reis morgen en veel foto's maken heaa.x

    Dikkeknufkuszoenenenc. -mama'screatiexd-

    Byeeeeeeeeeeexoxoxox

  • 13 Februari 2011 - 19:43

    Marco En Patries:

    Lieve Dion, wat bijzonder om jou zo op de foto te zien staan!! We vinden het erg leuk alles zo te kunnen volgen, Wat een ervaring zeg. Veel plezier met verder trekken en we wachten af. Veel liefs xxxxxxx

  • 13 Februari 2011 - 19:52

    Mam:

    Hey KANJER,goeie reis straks. Ben benieuwd hoe het in Agra is. Geniet van je reis ernaar toe, Het zal wel erg mooi zijn daar. Ben nu al benieuwd naar je foto's. Enne....let op je sleutels!!!! Hou van jou en ben trots op je.
    dikke kusxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxmam

  • 14 Februari 2011 - 07:25

    Ruud Annemieke :

    super leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt, geniet ervan en pas goed op jezelf.

  • 14 Februari 2011 - 12:20

    Pap:

    29 graden al he. Smeren kerel. Ik spreek je later! pap

  • 14 Februari 2011 - 19:33

    Sean:

    Awesome foto's leuke verhalen =) veel plezier gewenst van mij en Zipp. high five =D

  • 27 Februari 2011 - 18:50

    Quinda:

    Jeeeej tijd om je verhalen te lezen... ik ga snel naar de volgende

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 23067

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 08 Februari 2015

Culi Cali

08 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Incredible India

Landen bezocht: