Flabbergasting New Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu Flabbergasting New Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Dion Nijhuis - WaarBenJij.nu

Flabbergasting New Delhi

Door: coffeehippie

Blijf op de hoogte en volg Dion

10 Februari 2011 | India, New Delhi

Note: plakkerig toetsenbord, dus spellingsfouten voorbehouden

Dag 2: New Delhi (the great change)

Na 's morgens mijn ontbijt gedaan te hebben ben ik even naar buiten geweest. Ik zit in een kilometer of 4 van het centrum af. De mensen hier zijn supernice, gewoon heel aardig en lekker even een praatje maken(lees je strikken voor een riksjaritje). Ik heb al 3 een aanbod gehad voor wat sightseeing, maar ik heb afgewezen, omdat ik een afspraak had met meneer Kumar. Ik geniet al 10x meer als gister, want toen leek alles nog zo somber. Vandaag heb ik nieuwe sim gehaald, om wat goedkoper te kunnen bellen. Ik heb 's morgens met mr. Kumar afgesproken, maar die is niet gekomen. Ik heb hem gebeld en hij zei dat hij 's avonds zou komen. Leek een beetje raar allemaal, maar 's avonds kwam zijn broer om me op te halen. De man zelf had net zijn eerste zoon gekregen, logisch dat niet weg kon van zijn werk. Dus toen heeft zijn broer nog even door de straten van Delhi geleid. Ik zit in de wijk Karol Bagar. We hebben wat gegeten gepraat en afgesproken voor morgen...

Dag 3 (the diffirences of Delhi)
note: als ik mr.Kumar typ bedoel ik zijn broer ;)

Wat een dag 's Morgens werd ik wakker gebeld door de receptie omdat er een taxi klaarstond voor wat sightseeing. Dat hadden ze gisteren gevraagd, maar toen had ik nog niert met mr. Kumar afgesproken. Dus ik heb niet geconfirmed dat ik zou komen. Dus ik me snel aangekleed en naar beneden gerend. Heb de taxichauffeurafgewimpeld en de receptie verteld dat ik met mr. Kumar heb afgesproken. Deze kwam om half 1 en heeft me mee new Delhi ingenomen. Hij is 25 en niet erg spraakzaam, maar wel een gave dude. Hij is graphic designer voor een groot bedrijf. Als eerste reden we naar het rode fort, na lang zoeken hadden we eindelijk een parkeerplaats gevonden. Vanaf de parkeerplaats heben we een riksja genomen, wat een ervaring!! Dat verkeer in Delhi is niet te handelen als toetert en schiet aan alle kanten langs je heen:P We hebben een uurtje in het Rode Fort rondgelopen en genoten van de architectuur en de mensen.

Volgende halte: Presidents reecidence. Ook heel mooi een imposant gebouw waar Rutte nog een puntje aan kan zuigen. In de verte kon ik nog wat van The India gate bewonderen, die een beetje op L'arc du Triomph lijkt!

Daarna hebben we een lekker hapje gedaan, Chinese mommos, en daarna doorgereist naar de Qutab minar. Een historische verzameling gebouwen en een grote toren. Deze momumenten dateren uit de moghul tijd. Erg mooi!
Na een uur stappen we in de auto en gaan we op weg naar een bar, samen met een vriend van mr. Kumar. Een leue gast die fotograaf is voor een groot bedrijf.Lekker gepraat een shopping mall gezien en Kingfisher geprobeerd! Lekker biertje hoor =) Daarna zijn we naar mijn hotel gegaan en heb ik mr. Kumar mijn stroopafels en klompen gegeven!( kadootjes van Schiphol =) Ik was mr.Kumar superdankbaar! het was een mooie dag en wat een lieve mensen hier!Erg gastvrij en open =) Zoals ik al zei, wat een dag!!


  • 10 Februari 2011 - 20:32

    Vincent:

    WWow dude ik zit bij Bredius. Ik wil daar ook zijn! Gaaf verhaal man ik mail je nog zodra ik thuis ben.

    Cheers

  • 10 Februari 2011 - 22:31

    Simone:

    klinkt echt super nice, gewoon lekker vrij als een vogel en gaan echt top! =) ja dat rijden daar is 1 grote chaos haha. ben trouwens jaloers op het temperatuurtje daar!

    simoon

  • 10 Februari 2011 - 22:36

    Dion:

    ziet er allemaal goed uit dion, niks aan toe te voegen;)

    niet te snel door de speciale dingen heen gaan he. anders kan je de laatste 2 maanden wow gaan zitten spelenXD

  • 11 Februari 2011 - 04:13

    Lieke:

    Sounds good, Dion! Heel fijn dat je er uiteindelijk toch gekomen bent, ook al is het dan voor maar 3 maanden.
    Heel veel plezier de komende weken!

  • 11 Februari 2011 - 16:11

    Sean:

    Ruwe start, ben blij te horen dat het bevalt daar, maak er wat van =) groetjes!

  • 13 Februari 2011 - 19:36

    Mam:

    Wow Dion, ziet er allemaal echt supergaaf uit. Wat ee mooie foto,s!!!!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!!! Geniet ervan, maja, dat doe je toch wel. Vind het erg fijn dat ik je zo volgen kan, ik geniet lekker met je mee! We missen je ontzettend, maar dit maakt een hoop goed!!! Veel plezier lieverdxxxxxxxxxxxxxxmam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dion

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 23057

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 08 Februari 2015

Culi Cali

08 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Incredible India

Landen bezocht: